|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste, öğrencilerin cerrahi hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceriye sahibi olması, hastadaki sorunları saptayabilmesi, uygun girişimleri planlayıp yapabilme becerisi kazanması ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Homeostasisi bilip, sıvı-elektrolit dengesinin genel tanımları ve hasta bakımı / izleme prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Hastanın cerrahi strese tepkisini değerlendirebilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Cerrahi hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Cerrahi hastasına özgü bakımı, hemşirelik süreci doğrultusunda uygulayabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Cerrahi hemşireliği alanına özgü araştırmalar planlayabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, cerrahi hastalıkları hemşireliği ile ilgili temel kavramları öğrendikten sonra, hasta bakımının sağlanması ve homeostazisin sürdürülmesi için gerekli teorik yaklaşımları kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Cerrahi hemşireliği ve temel kavramlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | Cerrahi hemşireliği ve temel kavramlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Sağlık Bakımında Fizyopatolojik Kavramlar: Homeostazis, stres ve adaptasyon | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Sağlık Bakımında Fizyopatolojik Kavramlar: Homeostazis, stres ve adaptasyon | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntem |
| 5 | Şok ve çoklu organ yetmezliği sendromu ve hemşirelik bakımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Ağrı ve hemşirelik bakımı | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Ameliyat öncesi hemşirelik bakımı | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ameliyat sırası hemşirelik bakımı | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 10 | Ameliyat sonrası hemşirelik bakımı | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Yara iyileşmesi ve hemşirelik bakımı | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Yanıkta hemşirelik yönetimi | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 13 | Cerrahi infeksiyonlar | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | Cerrahi hastasının evde bakımı | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 15 | Yaşlılık ve cerrahi bakımı | Makale Eleştirisi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M. (2014). Medical-Surgical Nursing Assessmentand Management of Clinical Problems. Canada: Elsevier Health Sciences | |
| 2 | LeMone, P., Burke, K.M., Bauldoff, G., et al. (2017). Medical–Surgical Nursing: Clinical Reasoning in Patient Care. 6ed. Canada: Pearson Australia Group, 2017: 935-1146. | |
| 3 | Akyolcu, N., Kanan, N., Aksoy, G. (2018). Cerrahi Hemşireliği II. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Seminer konularına ilişkin ulaşıbilen tüm güncel makaleler, kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 10 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 3 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 13 | 3 | 10 |
| 7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||