Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM535 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM535 Adı: CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Haftada 2 saat
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencinin klinik öğretim alanında geniş ve güncel bilgiyi kullanarak analiz ve sentez yapabilme; interdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilme ve kullanabilme; öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri yerine getirme sorumluluğunu alabilme becerilerini ve yetkinliğini kazanması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgileri takip edebilir. PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Bedenin normal fizyolojik süreçlerini, hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguların nedenlerini açıklayabilir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilir. PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygulayabilir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Klinik eğitimin amacı ve ilkelerini açıklayabilir. PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-7 Klinik öğretim ortamın özelliklerini tartışabilir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-8 Klinikte hemşirelik bakım planını etkin uygulayabilir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-9 Klinik öğretimde öğrenci değerlendirme yöntemlerinin önemini açıklayabilir. PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-10 Klinik ortamda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini tartışabilir. PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-11 Klinik öğretime yönelik araştırmalar planlayabilir. PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, interaktif eğitim yöntemleri, klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması konuları ve klinik uygulamaları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim-öğretim, klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
2 Klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
3 Klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
4 Klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
5 İnteraktif eğitim yöntemleri, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
6 Klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
7 Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
8 Ara Sınav
9 Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
10 Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
11 Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
12 Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
13 Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
14 Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
15 Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamalar Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M. (2014). Medical-Surgical Nursing Assessmentand Management of Clinical Problems. Canada: Elsevier Health Sciences
2 LeMone, P., Burke, K.M., Bauldoff, G., et al. (2017). Medical–Surgical Nursing: Clinical Reasoning in Patient Care. 6ed. Canada: Pearson Australia Group
3 Akyolcu, N., Kanan, N., Aksoy, G. (2018). Cerrahi Hemşireliği II. 1. Baskı, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 12 2 10
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 13 2 10
5.Rapor
6.Seminer 11 2 10
7.Performans Ödevi 14 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 2 3 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 3 18
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 4 2 8
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 1 6
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180