|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Haftada 2 saat | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencinin klinik öğretim alanında geniş ve güncel bilgiyi kullanarak analiz ve sentez yapabilme; interdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilme ve kullanabilme; öğrenci klinik uygulamalarında üstlendikleri görevleri yerine getirme sorumluluğunu alabilme becerilerini ve yetkinliğini kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgileri takip edebilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bedenin normal fizyolojik süreçlerini, hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguların nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilir. |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. |
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Klinik eğitimin amacı ve ilkelerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Klinik öğretim ortamın özelliklerini tartışabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Klinikte hemşirelik bakım planını etkin uygulayabilir. |
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-9 | Klinik öğretimde öğrenci değerlendirme yöntemlerinin önemini açıklayabilir. |
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-10 | Klinik ortamda karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini tartışabilir. |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-11 | Klinik öğretime yönelik araştırmalar planlayabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, interaktif eğitim yöntemleri, klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması konuları ve klinik uygulamaları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitim-öğretim, klinik eğitimin amacı ve ilkeleri, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
2 | Klinik öğretim elemanının temel özellikleri, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
3 | Klinik ortamda uygun öğrenme ortamı oluşturma, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
4 | Klinik öğretimde öğrenciden beklenen davranış değişiklikleri, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
5 | İnteraktif eğitim yöntemleri, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
6 | Klinikte bakım planının etkin kullanımı, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
7 | Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klinik öğretimde öğrenci değerlendirmesi, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
10 | Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
11 | Klinik öğretimde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
12 | Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
13 | Hemşirelikte klinik öğretime ilişkin araştırmalar, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
14 | Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
15 | Klinik öğretime ilişkin öğrenci deneyimlerinin paylaşılması, klinik uygulamalar | Tartışma Yöntemi Rapor Hazırlama Kavram Haritası Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M. (2014). Medical-Surgical Nursing Assessmentand Management of Clinical Problems. Canada: Elsevier Health Sciences | |
2 | LeMone, P., Burke, K.M., Bauldoff, G., et al. (2017). Medical–Surgical Nursing: Clinical Reasoning in Patient Care. 6ed. Canada: Pearson Australia Group | |
3 | Akyolcu, N., Kanan, N., Aksoy, G. (2018). Cerrahi Hemşireliği II. 1. Baskı, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 12 | 2 | 10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 13 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 11 | 2 | 10 |
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |