|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrenciye kadın ve anne sağlığının korunması, yükseltilmesi ve kadına ve anneye özgü fiziksel, psiko sosyal sorunların yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üreme organlarının yapılarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Üreme organlarının fonksiyonlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Gebeliğin fizyolojisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Prenatal Diagnostik Testleri önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Doğum eyleminin nasıl gerçekleştiğini açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Doğum eyleminde ağrı ile başetme yöntemlerini sayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Normal ve Yüksek Riskli Yenidoğanı tanımlabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Doğum eyleminde ve doğum sonu dönemde riskli durumları tanımlayabilir.. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, üreme sisteminin yapı ve fonksiyonları, gebeliğin fizyolojisi, gebelik sağlığı ve bakımı, prenatal diagnostik testler, doğum eylemi, eylemde ağrı, postpartum uyum, normal yenidoğan , yüksek riskli yenidoğan ve bakımı, komplikasyonlu gebelik, komplikasyonlu doğum eylemi ve komplikasyonlu postpartum konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş,Tanışma ,Seminer Konularının Dağıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Seminer Hazırlığı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Seminer Hazırlığı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Üreme Sisteminin Yapı ve Fonksiyonları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Gebeliğin Fizyolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Gebelik Sağlığı ve Bakımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Prenatal Diagnostik Testler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğum Eylemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Eylemde Ağrı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Postpartum Uyum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Normal Yenidoğan , Yüksek Riskli Yenidoğan ve Bakımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Komplikasyonlu Gebelik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Komplikasyonlu Doğum Eylemi ve Komplikasyonlu Postpartum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Komplikasyonlu Doğum Eylemi ve Komplikasyonlu Postpartum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Taşkın L.,( 2012). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, VI.Baskı, Ankara. | |
2 | Gilbert ve Harmon, Çev.Edt.Taşkın,L.,(2002). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum, Palme Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tahta Kalem projeksiyon Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 4 | 2 | 20 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |