Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM525 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM525 Adı: ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuğun özellikleri, gereksinimleri, hakları, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu tartışmak, Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin temel kavram ve ilkelerinin öğrenilmesini sağlamak, Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığım sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak, Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik anlayış kazandırmak, Çocuğun fiziksel, sosyal ve psikolojik yönden ve ailesi ile bir bütün olarak ele alınmasını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pediatri ve pediatri hemşireliğinin gelişimini açıklayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu açıklayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çocuk sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası göstergeleri yorumlayabilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Çocuk sağlığına etki eden etmenleri açıklayabilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Çocuk sağlığına yönelik ulusal/ uluslararası bildirgeler, yasalar, yönetmelikler ve alınan kararları açıklayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Çocuk sağlığına yönelik etik sorunları açıklayabilir ve duyarlılık kazanabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve kavramları, çocuklarda sık karşılaşılan sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımları, aile merkezli bakım, holistik yaklaşım ve atravmatik bakım yaklaşımlarını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse Hazırlık Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
2 Derse Hazırlık Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
3 Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
4 Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
5 Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
6 Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
7 Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenler (Doğumlar, Ölümler, Boşanmalar, Bulaşıcı hastalıklar, Geleneksel Uygulamalar, Genetik...) Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenler (Doğumlar, Ölümler, Boşanmalar, Bulaşıcı hastalıklar, Geleneksel Uygulamalar, Genetik...) Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
10 Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
11 Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
12 Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
13 Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
14 Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
15 Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013.
2 Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007.
3 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
4 Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012.
5 Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projeksiyon, yazı tahtası, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 14 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180