|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocuğun özellikleri, gereksinimleri, hakları, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu tartışmak, Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin temel kavram ve ilkelerinin öğrenilmesini sağlamak, Çocuk sağlığını etkileyen etmenleri, dünyada ve ülkemizde sık karşılaşılan çocuk sağlığım sorunlarını ve hemşirelik yaklaşımlarını tartışmak, Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik anlayış kazandırmak, Çocuğun fiziksel, sosyal ve psikolojik yönden ve ailesi ile bir bütün olarak ele alınmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pediatri ve pediatri hemşireliğinin gelişimini açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumunu açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çocuk sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası göstergeleri yorumlayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Çocuk sağlığına etki eden etmenleri açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Çocuk sağlığına yönelik ulusal/ uluslararası bildirgeler, yasalar, yönetmelikler ve alınan kararları açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Çocuk sağlığına yönelik etik sorunları açıklayabilir ve duyarlılık kazanabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı hemşireliğinin ilke, rol ve kavramları, çocuklarda sık karşılaşılan sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımları, aile merkezli bakım, holistik yaklaşım ve atravmatik bakım yaklaşımlarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
2 | Derse Hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
3 | Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
4 | Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
5 | Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
6 | Dünyada Ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı (Çocuğun özellikleri, Çocuğun gereksinimleri, Çocuk hakları, Çocuğa sağlanan hizmetler, Çocuk sağlığı sorunları, Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu) | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
7 | Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenler (Doğumlar, Ölümler, Boşanmalar, Bulaşıcı hastalıklar, Geleneksel Uygulamalar, Genetik...) | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuk Sağlığına Etki Eden Etmenler (Doğumlar, Ölümler, Boşanmalar, Bulaşıcı hastalıklar, Geleneksel Uygulamalar, Genetik...) | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
10 | Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
11 | Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
12 | Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
13 | Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
14 | Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
15 | Ana ve Çocuk Sağlığı Hemşireliği AÇS Hemşireliği Standartları, Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Güvenliği, AÇS Hemşireliği Felsefesi, Hemşirenin Rolü-İşlevleri, AÇS Hemşireliğinin Yasal ve Etik Yönü, Primer Hemşirelik, Aile Merkezli Bakım, Aile-Aile Yaşam Dönemleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. | |
2 | Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. | |
3 | Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. | |
4 | Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. | |
5 | Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, yazı tahtası, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |