|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ruh sağlığı alanlarında hemşirelik yaklaşımları hakkında bilgi edinilmesini, psikiyatri ruh sağlığı hemşireliği alanındaki temel kavram ve teoriler hakkında bilgi edinilmesini, psikiyatri ve ruh sağlığı hemşireliğinin gelişimini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci psikiyatri hemşireliği gelişimini ve gelecekteki yönünü tartışabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Psikiyatrinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Gelişim dönemlerinin zihinsel yönlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Öğrenci savunma mekanizmalarının sağlıklı ve patolojik kullanımına ilişkin örnekler verebilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Öğrenci ruh sağlığını etkileyen fiziksel, zihinsel, sosyal faktörlerin örneklerle açıklayabilir |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Psikiyatrik bozuklukları kurama göre açıklayabilir. |
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Öğrenci, aile merkezli psikiyatri uygulamasını açıklayabilir. |
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders birincil, ikincil, üçüncül düzeyde koruyucu ruh sağlığı uygulamalarıyla birlikte psikiyatri hemşireliğine yönelik yeni gelişmeleri, temel kavram ve teorileri, psikiyatrik ruh sağlığı hemşireliğinin gelişimini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve anlatımı, seminer konularının paylaşılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
2 | Ön hazırlık | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
3 | Psikiyatri ve Ruh Sağlığı Hemşireliğinin Gelişimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
4 | Psikiyatride temel kavramlar, - Stres - Anksiyete - Kriz | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
5 | Psikiyatride temel kavramlar, - terapötik iletişim-terapötik ortam - aktarım-karşı aktarım - Psikiyatrik ekip çalışması, psikiyatri hemşiresinin rolü ve işlevleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
6 | Büyüme dönemleri ve ruh sağlığının önemi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
7 | Savunma Mekanizmaları Ruhsal hastalıklarda risk faktörleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikiyatrik teoriler ve teorisyenler, - Psikanalitik teori - Davranış teorileri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
10 | Psikiyatrik teoriler ve teorisyenler - Varoluşçu teoriler - Bilişsel teoriler - Biyomedikal teoriler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
11 | Toplum ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
12 | Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
13 | Psikiyatri hemşireliği uygulama standartları-hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
14 | Değerlendirme I | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
15 | Değerlendirme II | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çam, O., & Engin, E. (2014). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. | |
2 | Gürhan, N. (2016). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. | |
3 | Leyla Baysan Arabacı (2020). Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazı tahtası, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8.hafta | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 13 | 2 | 10 |
5.Rapor | 12 | 2 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16.hafta | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |