Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM529 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM529 Adı: HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RAHŞAN KOLUTEK, AYŞEGÜL ÖZCAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı halk sağlığı hemşireliği alanındaki yüksek lisans öğrencilerine halk sağlığı hemşireliği alanındaki hizmetlerin süreç yaklaşımı ve uygulamasında eleştirel düşünme, atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci insan, çevre, sağlık ve hemşirelik kavramlarını birbiriyle ilişkilendirebilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğrenci halk sağlığı hemşireliğinin tanımlarını, rollerini ve işlevlerini tanımlayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Dünya ve Türkiyedeki sağlık örgütlerini tanımlayabilir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Öğrenci Uluslararası Sağlık Örgütleri (DSO, UNICEF, FAO, UNESCO, ILO) ve Sivil Toplum Örgütlerini açıklayabilir. PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Öğrenci toplum nüfus sorunlarını (göçmen veya, yoksulluk) açıklayabilir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Öğrenci küreselleşmenin sağlık üzerindeki etkisini açıklayabilir. PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Öğrenci Türkiye'de aile yapısını anlatabilir. PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Öğrenci Türkiye'deki aile yapısını hemşirelik sürecine yansıtabilir. PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, birey ve ailelere yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını, aile ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımını, dünyadaki ve ülkemizdeki sağlık sorunlarını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnsan, Çevre, Sağlık ve Hemşirelik Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
2 Din, Politika Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
3 Kültür, Toplum Kavramları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
4 Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
5 Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tanımı, Rolü ve İşlevleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
6 Temel Sağlık Hizmetleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
7 Dünyada Sağlık Örgütü Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de Sağlık Örgütü Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
10 Küreselleşme ve Sağlık Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
11 Sağlığa Küresel Bakış-Nüfus Sağlığının Etkisi - Küreselleşen Dünyada Sağlık -Uluslararası Sağlık Örgütleri (WHO, UNICEF, FAO, UNESCO, ILO) Sivil Toplum Örgütleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
12 Topluluk Nüfusu Sorunları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
13 Türkiye'de Aile Yapısı- Göçmenler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
14 Yoksulluk Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
15 Halk Sağlığı Hemşirelik Süreci Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.Halk Sağlığı Hemşireliği, Prof. Dr. Behice Erci, 2. baskı 2016.
2 Öztek, Ahmet Zafer.(2020). Halk sağlığı kuramlar ve uygulamalar. Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8.hafta 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16.hafta 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 6 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 11 33
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 181