|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAHŞAN KOLUTEK, AYŞEGÜL ÖZCAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı halk sağlığı hemşireliği alanındaki yüksek lisans öğrencilerine halk sağlığı hemşireliği alanındaki hizmetlerin süreç yaklaşımı ve uygulamasında eleştirel düşünme, atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci insan, çevre, sağlık ve hemşirelik kavramlarını birbiriyle ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Öğrenci halk sağlığı hemşireliğinin tanımlarını, rollerini ve işlevlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Dünya ve Türkiyedeki sağlık örgütlerini tanımlayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Öğrenci Uluslararası Sağlık Örgütleri (DSO, UNICEF, FAO, UNESCO, ILO) ve Sivil Toplum Örgütlerini açıklayabilir. |
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Öğrenci toplum nüfus sorunlarını (göçmen veya, yoksulluk) açıklayabilir. |
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Öğrenci küreselleşmenin sağlık üzerindeki etkisini açıklayabilir. |
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-7 | Öğrenci Türkiye'de aile yapısını anlatabilir. |
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-8 | Öğrenci Türkiye'deki aile yapısını hemşirelik sürecine yansıtabilir. |
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, birey ve ailelere yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını, aile ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımını, dünyadaki ve ülkemizdeki sağlık sorunlarını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İnsan, Çevre, Sağlık ve Hemşirelik | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 2 | Din, Politika | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 3 | Kültür, Toplum Kavramları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 4 | Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 5 | Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tanımı, Rolü ve İşlevleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 6 | Temel Sağlık Hizmetleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 7 | Dünyada Sağlık Örgütü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türkiye'de Sağlık Örgütü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 10 | Küreselleşme ve Sağlık | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 11 | Sağlığa Küresel Bakış-Nüfus Sağlığının Etkisi - Küreselleşen Dünyada Sağlık -Uluslararası Sağlık Örgütleri (WHO, UNICEF, FAO, UNESCO, ILO) Sivil Toplum Örgütleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 12 | Topluluk Nüfusu Sorunları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 13 | Türkiye'de Aile Yapısı- Göçmenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 14 | Yoksulluk | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 15 | Halk Sağlığı Hemşirelik Süreci | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.Halk Sağlığı Hemşireliği, Prof. Dr. Behice Erci, 2. baskı 2016. | |
| 2 | Öztek, Ahmet Zafer.(2020). Halk sağlığı kuramlar ve uygulamalar. Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, yazı tahtası | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8.hafta | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 6 | 20 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16.hafta | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 11 | 33 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 181 | ||