Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM543 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM543 Adı: HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYŞEGÜL ÖZCAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj yok
Dersin Amacı
Öğrencilere klinik eğitim konusunda rehberlik etmek, bilgi ve becerilere erişim sağlamak, eğitim içeriğine erişim sağlamak, bilgi, tutum, analiz etme ve kullanma açısından uygun öğretim yöntemlerini sağlamak için araçlar sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci işitsel ve görsel araçları kullanma becerisine sahip olur. PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Öğrenci etkileşimli eğitim tekniklerini kullanabilir. PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Öğrenci bakım yeteneğini diğer eğitim teknikleriyle birleştirebilir. PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Öğrenci lider klinik eğitmen olarak öğrenme yeteneği geliştirir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Öğrenci eğitim içeriğinin güçlü analizini yapabilir. PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Öğrenci etkili sunum yapabilir. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilere klinik uygulama ve teorik derslerde aktif olarak, öğretim yöntem ve yöntemlerini sunu tartışmaları, bu bilgileri uygulamaya aktarma becerisi kazandırmayı içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, Toplantı, Klinik uygulama ve planlama hazırlıkları Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
2 Klinik eğitimine yaklaşım Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
3 Eğitim için olumlu bir atmosfer nasıl olmalıdır? Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
4 Klinik eğitimde koçluk Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
5 Görsel-işitsel materyalleri kullanma Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
6 Etkileşimli öğretim tekniklerini kullanma Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
7 Etkileşimli öğretim tekniklerini kullanma Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Koçluğu diğer öğretim teknikleriyle birleştirme. Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
10 Öğrenen bir lider olarak klinik eğitimi Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
11 Eğitim içeriğinin analizi Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
12 Etkili Raporlama Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
13 Etkili Raporlama Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
14 Etkili Raporlama Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
15 Etkili Raporlama Proje Sunumu, Beceri Geliştirme Çalışması, Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.Halk Sağlığı Hemşireliği, Prof. Dr. Behice Erci, 2. baskı 2016.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 20
5.Rapor
6.Seminer 20
7.Performans Ödevi 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 12 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 3 1 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 8 64
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 181