|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEFİKA DİLEK GÜVEN (sdguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrencinin Hemşirelik Esaslarına özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi ve bu doğrultuda öğrencinin literatür çalışması yapması ve alan özgü araştırma planlaması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hemşirelik Esaslarına özgü temel konulara ilişkin gelişmeleri irdeleyebilir. |
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Hemşirelik Esasları alanına özgü literatür araştırması yapabilir. |
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Hemşirelik Esasları alanına özgü araştırma planlaması yapabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hemşirelik esasları alanında literatür tarayabilme, ilgili literatürü alanında kullanabilme ve alanına ilişkin araştırma planlayabilme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, programın açıklanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Tanımlayıcı türde hemşirelik araştırma makalesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Deneysel türde hemşirelik araştırma makalesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Derleme türde hemşirelik araştırma makalesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Araştırma konusu belirleme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Araştırma konusu belirleme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Araştırmanın problem tanımı/makale giriş kısmı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırmanın problem tanımı/makale giriş kısmı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Araştırmanın yöntemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Araştırmanın yöntemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Etik kurul yazımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Hazırlanan ödevlerin sunumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Hazırlanan ödevlerin sunumu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Dersin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P., Lynn, P. (2008). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (6 bs.). Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins. | |
| 2 | Potter, P.A., Perry, A.G. (2009). Fundamentals of Nursing (7 bs.). Canada: Mosby Elsevier. | |
| 3 | Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, (2011), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 3 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 1 | 3 | 10 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 174 | ||