|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEFİKA DİLEK GÜVEN (sdguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Klinik stajda hastanın sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini ve klinik eğitici öğretimini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşirelik esasları dersinde aldığı teorik bilgiyi uygulamaya aktarmasını sağlayabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini sağlaryabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Hemşirelik esasları dersinde aldığı teorik bilgiyi uygulamaya aktarmasını sağlayabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini sağlaryabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Hemşirelik esasları dersinde aldığı teorik bilgiyi uygulamaya aktarmasını sağlayabilir |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulama becerileri geliştirmesini sağlayabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Hemşirelik Esasları I ve II dersinin uygulamasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Klinik uygulama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008 | |
2 | Taylor C, Lillis C, Lemore P ve ark. Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care. 6th ed. Philadelphia: J.B. Lippincott Company, 2008 | |
3 | Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. | |
4 | Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000. | |
5 | Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005. | |
6 | Sabuncu N, Ay F.(2010). (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | |
7 | Potter, P.A and Perry A.G. (2009). Fundamentals of Nursing 7th Edition, Mosby Company, Canada. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 3 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 3 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |