Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM516 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM516 Adı: İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GAMZE MUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı İç Hastalıkları hemşireliğinde temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlayabilir PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde; Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları, Toplam Kalite Yaklaşımı, Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar / Hastane Enfeksiyonları, Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği, Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı, EKG Yorumu ve Hemşirelik, Geriatri Hemşireliği, Alzeheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı, Diyaliz Hemşireliği, Kronik Yorgunluk Sendromu, Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler, Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) yer almaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Araştırma Çalışmaları, Seminer Konularına Hazırlık Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
2 Toplam Kalite Yaklaşım Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
3 Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar / Hastane Enfeksiyonları Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
4 Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
5 Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
6 EKG Yorumu ve Hemşirelik Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
7 Geriatri Hemşireliği Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
8 Ara Sınav
9 Alzeheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
10 Diyaliz Hemşireliği Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
11 Kronik Yorgunluk Sendromu Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
12 Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
13 İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
14 Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
15 Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi.
2 Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR.(2004). Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 2 10
5.Rapor 12 2 5
6.Seminer 13 2 5
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 1 3
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 8 40
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 181