|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAMZE MUZ (gucakan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı İç Hastalıkları hemşireliğinde temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde; Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları, Toplam Kalite Yaklaşımı, Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar / Hastane Enfeksiyonları, Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği, Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı, EKG Yorumu ve Hemşirelik, Geriatri Hemşireliği, Alzeheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı, Diyaliz Hemşireliği, Kronik Yorgunluk Sendromu, Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler, Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma Çalışmaları, Seminer Konularına Hazırlık | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
2 | Toplam Kalite Yaklaşım | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
3 | Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar / Hastane Enfeksiyonları | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
4 | Hasta Güvenliği ve Çalışan Güvenliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
5 | Yoğun Bakım Sorunları ve Hemşirelik Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
6 | EKG Yorumu ve Hemşirelik | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
7 | Geriatri Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alzeheimer Hastalığı ve Hemşirelik Bakımı | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
10 | Diyaliz Hemşireliği | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
11 | Kronik Yorgunluk Sendromu | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
12 | Tamamlayıcı-Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
13 | İç Hastalıkları Hemşireliğinde Yenilikler | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
14 | Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
15 | Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu) | Yüz yüze eğitim Sunum / Seminer hazırlama Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karadakovan A, Eti Aslan F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi. | |
2 | Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR.(2004). Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 10 |
5.Rapor | 12 | 2 | 5 |
6.Seminer | 13 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |