|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Haftada 3 saat | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin farklı kültürdeki bireylerin bakımı ile ilgili bilgi sahibi olmasını; uzmanlık alanı ile ilgili hemşirelik bakımı sunabilmesini; edinmiş olduğu bilimsel bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmesini, analiz ve sentez edebilmesini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında güncel bilgileri takip edebilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İnterdisipliner ekip yaklaşımını kavrayabilir. |
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Klinik uygulamalarda üstlendikleri görevleri (hemşirelik girişimlerini öğretme, rol modeli olma ve öğrenciyle iletişim kurabilme) yerine getirme sorumluluğunu alabilir. |
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders uygulamanın planlanması, gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesinde hemşirelik bakımında problem çözme yaklaşımlarını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klinik uygulama (Cerrahi ekip üyeleri ile tanışma) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
2 | Klinik uygulama (Cerrahi yarası bulunan hastanın bakımını planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
3 | Klinik uygulama (Kalp-Damar cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
4 | Klinik uygulama (Solunum sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
5 | Klinik uygulama (Gastrointestinal sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
6 | Klinik uygulama (Hepatopankreatobilier sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
7 | Klinik uygulama (Endokrin sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klinik uygulama (Meme cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
10 | Klinik uygulama (Üriner sistem cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
11 | Klinik uygulama (Kas-iskelet sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
12 | Klinik uygulama (Sinir Sistemi cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
13 | Klinik uygulama (Göz cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
14 | Klinik uygulama (Kulak-burun-boğaz cerrahi hastasına yönelik hemşirelik bakımı planlama ve uygulama) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
15 | Klinik uygulama (Cerrahi kliniklerde kanıta dayalı uygulamalar) | Kavram Haritası Yapma Tartışma Yöntemi Gözlem Görüşme Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyolcu, N., Kanan, N., Aksoy, G. (2018). Cerrahi Hemşireliği II. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi | |
2 | Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M. (2014). Medical-Surgical Nursing Assessmentand Management of Clinical Problems. Canada: Elsevier Health Sciences | |
3 | LeMone, P., Burke, K.M., Bauldoff, G., et al. (2017). Medical–Surgical Nursing: Clinical Reasoning in Patient Care. 6ed. Canada: Pearson Australia Group | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 11 | 3 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 8 | 6 | 20 |
4.Sunum | 12 | 3 | |
5.Rapor | 14 | 3 | 20 |
6.Seminer | 13 | 3 | 20 |
7.Performans Ödevi | 15 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |