Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM520 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM520 Adı: DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYNUR KIZILIRMAK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin öğrenciye kadın ve anne sağlığının korunması, yükseltilmesi ve kadına ve anneye özgü fiziksel, psiko-sosyal sorunları belirleyip, yeni gelişmelerin ışığı altında çözümünü kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üreme Sağlığı ile ilgili sorunları açıklayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dünyada ve ülkemizde kadın sağlığının durumunu tartışabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın Sağlığına Etkisini açıklayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Şiddetin kadın sağlığına etkisini açıklayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Bilimsel ve teknolojik gelişimlerin kadın sağlığı üzerine etkileri açıklayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Kadın sağlığı ile ilgili gerçekleştirilen uluslararası toplantıları ve ülkemize yansımalarını sıralayabilir.. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kadın sağlığının korunmasında, yükseltilmesinde ve kadına özgü fiziksel ve psikososyal sorunların çözümlenmesinde temel oluşturacak olan ve annenin, fetüsün ve yenidoğanın doğum öncesi, doğum ve sonrası dönemlerdeki fiziksel ve psikososyal sağlığı ile ilgili kavram ve konuları hemşirelik alanındaki yeni bilgilerin ışığı altında inceler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse Giriş-Dersin Tanımı, İçeriği, Öğretim Yöntemi ve Kaynakların Tanıtılması Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Üreme Sağlığı, Üreme Sağlığı Sorunları ve Hemşirelik Bakımı (Tanımı ve Önemi, Amacı ve Kapsamı, Uluslar Arası Kararlarda ve Türkiye’de Üreme Sağlığı Alanındaki Uygulamalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Ülkemizde Kadın Sağlığının Durumu Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Dünyada ve Türkiye’de Anne Ölümleri, İstenmeyen Gebelik ve Düşüklerin Kadın Sağlığına Etkisi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Güvenli Annelik Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Kadının Dünya ve Türkiye’deki Durumu, Erişkin Dönemdeki Kadının Özellikleri, Kadın Hayatının Devreleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın Sağlığına Etkisi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın Sağlığına Etkisi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Kadınla İlgili Yapılan Uluslar Arası Toplantılar ve Ülkemize Yansımaları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Kadınla İlgili Yapılan Uluslar Arası Toplantılar ve Ülkemize Yansımaları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Kadının İnsan ve Sağlık Hakkı ( Medeni Kanun, Avrupa Birliğinin Ön gördüğü Yasal Düzenlemeler, Üreme Sağlığı Hakları) Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Şiddet ve Kadın Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Kadın-Çalışma Yaşamı, Politika ve Din, Kentleşme-Göçler ve Kadın Konuları Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Toplum, Kültür ve Sağlık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar
2 Riskli Gebelikler ve Bakım (2019). Yayın Yeri: Göktuğ, Editör: Sermin Timur Taşhan, Özlem Doğan Yüksekol, Mesude Duman, Basım Sayısı:1, Isbn:978-605-5901-22-6
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
tahta kalem projeksiyon bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 4 8
       c) Performans Ödevi 4 1 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 14 56
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 10 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 182