|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin öğrenciye kadın ve anne sağlığının korunması, yükseltilmesi ve kadına ve anneye özgü fiziksel, psiko-sosyal sorunları belirleyip, yeni gelişmelerin ışığı altında çözümünü kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üreme Sağlığı ile ilgili sorunları açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyada ve ülkemizde kadın sağlığının durumunu tartışabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın Sağlığına Etkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Şiddetin kadın sağlığına etkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Bilimsel ve teknolojik gelişimlerin kadın sağlığı üzerine etkileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Kadın sağlığı ile ilgili gerçekleştirilen uluslararası toplantıları ve ülkemize yansımalarını sıralayabilir.. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kadın sağlığının korunmasında, yükseltilmesinde ve kadına özgü fiziksel ve psikososyal sorunların çözümlenmesinde temel oluşturacak olan ve annenin, fetüsün ve yenidoğanın doğum öncesi, doğum ve sonrası dönemlerdeki fiziksel ve psikososyal sağlığı ile ilgili kavram ve konuları hemşirelik alanındaki yeni bilgilerin ışığı altında inceler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş-Dersin Tanımı, İçeriği, Öğretim Yöntemi ve Kaynakların Tanıtılması | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Üreme Sağlığı, Üreme Sağlığı Sorunları ve Hemşirelik Bakımı (Tanımı ve Önemi, Amacı ve Kapsamı, Uluslar Arası Kararlarda ve Türkiye’de Üreme Sağlığı Alanındaki Uygulamalar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Ülkemizde Kadın Sağlığının Durumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Dünyada ve Türkiye’de Anne Ölümleri, İstenmeyen Gebelik ve Düşüklerin Kadın Sağlığına Etkisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Güvenli Annelik | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Kadının Dünya ve Türkiye’deki Durumu, Erişkin Dönemdeki Kadının Özellikleri, Kadın Hayatının Devreleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın Sağlığına Etkisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı ve Kadın Sağlığına Etkisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Kadınla İlgili Yapılan Uluslar Arası Toplantılar ve Ülkemize Yansımaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Kadınla İlgili Yapılan Uluslar Arası Toplantılar ve Ülkemize Yansımaları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Kadının İnsan ve Sağlık Hakkı ( Medeni Kanun, Avrupa Birliğinin Ön gördüğü Yasal Düzenlemeler, Üreme Sağlığı Hakları) | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Şiddet ve Kadın | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Kadın-Çalışma Yaşamı, Politika ve Din, Kentleşme-Göçler ve Kadın Konuları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Toplum, Kültür ve Sağlık | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar | |
2 | Riskli Gebelikler ve Bakım (2019). Yayın Yeri: Göktuğ, Editör: Sermin Timur Taşhan, Özlem Doğan Yüksekol, Mesude Duman, Basım Sayısı:1, Isbn:978-605-5901-22-6 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
tahta kalem projeksiyon bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | ||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 4 | 1 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 14 | 56 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |