|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Doğum öncesi dönemdeki gebeye hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Doğum eylemi boyunca gebeye hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-3 | Doğum sonu dönemde olan gebeye günce gelişmeler ışığında ve etik değerlere uygun hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-4 | üreme sağlığı problemi yaşayan kadınlara güncel gelişmeler ışığında ve etik değerler doğrultusunda hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-5 | Aile planlaması danışmanlığı yapabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği I-II’ de edinilen bilgileri uygulama yeteneğini yeni bilgiler ışığında kazandıracak girişimleri içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş,Tanışma , Vaka Konularının Dağıtımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Normal gebe takibi ve bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Normal gebe takibi ve bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Abortusta ve Preterm eylemde hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Plasenta previa ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Preeklamsi-eklamsi-HELLP ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Diyabet + gebelik ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kalp hastalıkları + gebelik ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Normal doğum sırasında gebe takibi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Normal doğum sonu ve sezaryen ile doğum sonu dönem hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Riskli doğum sonu dönem hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Riskli doğum sonu dönem hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | TAH+ BSO ve Hemşirelik Bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Jinekolojik onkoloji sorunu olan bireye hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Hastanede doğumhane ve jinekoloji klinikleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 10 | ||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 20 | ||
| 4.Sunum | 10 | ||
| 5.Rapor | 60 | ||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 14 | 70 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||