|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KIZILIRMAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğum öncesi dönemdeki gebeye hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Doğum eylemi boyunca gebeye hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Doğum sonu dönemde olan gebeye günce gelişmeler ışığında ve etik değerlere uygun hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-4 | üreme sağlığı problemi yaşayan kadınlara güncel gelişmeler ışığında ve etik değerler doğrultusunda hemşirelik bakımı verebilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-5 | Aile planlaması danışmanlığı yapabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği I-II’ de edinilen bilgileri uygulama yeteneğini yeni bilgiler ışığında kazandıracak girişimleri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş,Tanışma , Vaka Konularının Dağıtımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Normal gebe takibi ve bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Normal gebe takibi ve bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Abortusta ve Preterm eylemde hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Plasenta previa ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Preeklamsi-eklamsi-HELLP ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Diyabet + gebelik ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalp hastalıkları + gebelik ve hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Normal doğum sırasında gebe takibi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Normal doğum sonu ve sezaryen ile doğum sonu dönem hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Riskli doğum sonu dönem hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Riskli doğum sonu dönem hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | TAH+ BSO ve Hemşirelik Bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Jinekolojik onkoloji sorunu olan bireye hemşirelik bakımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hastanede doğumhane ve jinekoloji klinikleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | ||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 20 | ||
4.Sunum | 10 | ||
5.Rapor | 60 | ||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 14 | 70 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |