|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde krizli dönemler, engellilik, hastaneye yatma, kronik hastalık, ölümcül hastalık, ruhsal sorunların çocuk ve ailesi üzerindeki etkileri ile hemşirelik yaklaşımlarını ele alarak tartışmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk sağılığında krizli dönemleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Hastaneye yatmanın çocuk ve aile üzerindeki etkilerini ve hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Özel gereksinimi olan çocuk ve ailesine uygun hemşirelik girişimlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Kronik hastalığın çocuk ve ailesini etkilenimini açıklayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler, kronik hastalık, ölümcül hastalık, engellilik, çocuğun hastaneye yatması ve ruhsal sorunlarda çocuk/ailenin etkilenimi ve hemşirelik yaklaşımlarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
2 | Derse hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
3 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
4 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
5 | Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
6 | Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
7 | Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
10 | Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
11 | Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
12 | Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
13 | Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
14 | Çocukta Ruhsal Sorunlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
15 | Çocukta Ruhsal Sorunlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. | |
2 | Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. | |
3 | Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. | |
4 | Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. | |
5 | Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projektör cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 3 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 6 | 3 | 20 |
7.Performans Ödevi | 11 | 3 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |