Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM522 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM522 Adı: ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde krizli dönemler, engellilik, hastaneye yatma, kronik hastalık, ölümcül hastalık, ruhsal sorunların çocuk ve ailesi üzerindeki etkileri ile hemşirelik yaklaşımlarını ele alarak tartışmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuk sağılığında krizli dönemleri açıklayabilir. PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Hastaneye yatmanın çocuk ve aile üzerindeki etkilerini ve hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Özel gereksinimi olan çocuk ve ailesine uygun hemşirelik girişimlerini açıklayabilir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Kronik hastalığın çocuk ve ailesini etkilenimini açıklayabilir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler, kronik hastalık, ölümcül hastalık, engellilik, çocuğun hastaneye yatması ve ruhsal sorunlarda çocuk/ailenin etkilenimi ve hemşirelik yaklaşımlarını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse hazırlık Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
2 Derse hazırlık Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
3 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
4 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
5 Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
6 Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
7 Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
10 Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
11 Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
12 Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
13 Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
14 Çocukta Ruhsal Sorunlar Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
15 Çocukta Ruhsal Sorunlar Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013.
2 Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007.
3 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
4 Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012.
5 Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar Projektör cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4 3 10
5.Rapor
6.Seminer 6 3 20
7.Performans Ödevi 11 3 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 12 36
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180