|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZEHRA ÇALIŞKAN (zcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde krizli dönemler, engellilik, hastaneye yatma, kronik hastalık, ölümcül hastalık, ruhsal sorunların çocuk ve ailesi üzerindeki etkileri ile hemşirelik yaklaşımlarını ele alarak tartışmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çocuk sağılığında krizli dönemleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Hastaneye yatmanın çocuk ve aile üzerindeki etkilerini ve hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Özel gereksinimi olan çocuk ve ailesine uygun hemşirelik girişimlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Kronik hastalığın çocuk ve ailesini etkilenimini açıklayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler, kronik hastalık, ölümcül hastalık, engellilik, çocuğun hastaneye yatması ve ruhsal sorunlarda çocuk/ailenin etkilenimi ve hemşirelik yaklaşımlarını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 2 | Derse hazırlık | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 3 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 4 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Krizli Dönemler | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 5 | Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 6 | Hastanedeki Çocuk Gereksinimi, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 7 | Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kronik Hastalıklar, Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 10 | Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 11 | Ölümcül Hastalığı Olan Çocuk, Aile ve Sağlık Personeli | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 12 | Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 13 | Sakatlık, Psikososyal Yönü ve Rehabilitasyon | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 14 | Çocukta Ruhsal Sorunlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 15 | Çocukta Ruhsal Sorunlar | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. | |
| 2 | Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. | |
| 3 | Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. | |
| 4 | Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. | |
| 5 | Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projektör cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 4 | 3 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 6 | 3 | 20 |
| 7.Performans Ödevi | 11 | 3 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 12 | 36 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||