|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | mevcut. | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi vermek, ruh sağlığını korumak için hemşirelik yaklaşımını uygulamak, psikiyatri hemşireliği uygulamasında problem çözme sürecini kullanmak, bireye bütüncül bakım verme algısını geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşirelik bakımını ruh sağlığı ve hastalıkları için uygulayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ruh sağlığını korumak için hemşirelik yaklaşımını uygulayabilir. |
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Psikiyatri hemşireliği pratiğinde kullanabilecekleri problem çözme sürecini kullanabilir. |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Bireye özgü bütünsel bakım geliştirebilir. |
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Ekibin bir üyesi olarak, rolün gerektirdiği faaliyetleri yerine getirebilir. |
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Psikiyatri hemşireliği uygulamasında etik ilkeleri kavrayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Sözlü Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, ruh sağlığının korunması ve psikiyatrik bozukluklarda bakım ile ilgili teorik bilgileri klinik pratiğe aktarma becerisi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Depresyonu olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
2 | Bipolar duygudurum bozukluğu olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
3 | Şizofrenisi olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
4 | Yaygın anksiyete bozukluğu olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
5 | Obsesif kompulsif bozukluğu olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
6 | Organik ruhsal bozukluğu olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
7 | Dissosiyatif bozukluğu olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Madde kötüye kullanımı bozukluğu olan bireyler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
10 | Ruhsal bozukluğu olan çocuklar için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
11 | Ruhsal bozukluğu olan ergenler için hemşirelik bakım planı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
12 | Onkoloji hastası için psikiyatrik bakım yaklaşımları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
13 | Cerrahi müdahalelerde psikiyatrik bakım | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
14 | Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi yöntemleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
15 | Değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Olcay Çam M & Engin E.(2014). Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. | |
2 | Leyla Arabacı, B. (2020).Ruh sağlığı ve hastalıklarında temel hemşirelik bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. | |
3 | Gürhan N. (2016). Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 11 | 3 | 20 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 8 | 6 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 3 | 20 |
6.Seminer | 13 | 3 | 20 |
7.Performans Ödevi | 15 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 10 | 60 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |