Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEM526 - HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI

Kodu: HEM526 Adı: HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RAHŞAN KOLUTEK, AYŞEGÜL ÖZCAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, halk sağlığı hemşireliği anabilim dalında yüksek lisans çalışması yapan öğrenciye öğrenciye halk sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ve uygulama alanında hizmeti geliştirici çalışmalar yapma, eleştirel düşünme, atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim yetenekleri kazandırmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci Dünyada ve Türkiye’ de Ana sağlığının durumunu açıklayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Öğrenci Dünyada ve Türkiye’ deki aile planlamasını açıklayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Öğrenci Dünya ve Türkiye’deki beslenme durumunu ve sorunları açıklayabilir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Öğrenci Türkiyede görülen önemli bulaşıcı hastalıkları açıklayabilir. PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Öğrenci Türkiyede görülen önemli kronik hastalıklar ve evde bakımını açıklayabilir. PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır.
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Öğrenci yaşlı sağlığı hemşireliğini rol ve sorumluluklarını açıklayabilir. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-7 Öğrenci okul sağlığı hemşireliğinin rol ve sorumluluklarını açıklayabilir. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-8 Öğrenci işçi sağlığı hemşireliğinin rol ve sorumluluklarını açıklayabilir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-9 Öğrenci toplum ruh sağlığı hemşireliğinin rollerini açıklayabilir. PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-10 Öğrenci ceza ve tutukevi hemşireliğinin rollerini açıklayabilir. PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunmasına yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımı ile dünyada ve ülkemizdeki sağlık sorunları ve bunu etkileyen faktörleri, kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünyada ve Türkiye’de Ana Sağlığı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
2 Dünyada ve Türkiye’de Aile Planlaması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
3 Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Sağlığının Korunması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
4 Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı ve Bağışıklama Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
5 Türkiye’de Beslenme ve Sorunları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
6 Türkiye'de Görülen Önemli Bulaşıcı Hastalıklar Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
7 Türkiye'de Görülen Önemli Kronik Hastalıklar ve Evde Bakım Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
8 Ara Sınav
9 Yaşlı Sağlığı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
10 Erişkin Sağlığı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
11 Okul Sağlığı Hemşireliği Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
12 İşçi Sağlığı Hemşireliği Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
13 Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
14 Evde Bakım Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
15 Ceza ve Tutukevi Hemşireliği Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Öztek, Ahmet Zafer. Halk sağlığı kuramlar ve uygulamalar. Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı, 2020.
2 Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.Halk Sağlığı Hemşireliği, Prof. Dr. Behice Erci, 2. baskı 2016.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 8 32
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 10 1 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 12 48
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 184