|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAHŞAN KOLUTEK, AYŞEGÜL ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, halk sağlığı hemşireliği anabilim dalında yüksek lisans çalışması yapan öğrenciye öğrenciye halk sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ve uygulama alanında hizmeti geliştirici çalışmalar yapma, eleştirel düşünme, atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim yetenekleri kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci Dünyada ve Türkiye’ de Ana sağlığının durumunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öğrenci Dünyada ve Türkiye’ deki aile planlamasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Öğrenci Dünya ve Türkiye’deki beslenme durumunu ve sorunları açıklayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Öğrenci Türkiyede görülen önemli bulaşıcı hastalıkları açıklayabilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Öğrenci Türkiyede görülen önemli kronik hastalıklar ve evde bakımını açıklayabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Öğrenci yaşlı sağlığı hemşireliğini rol ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Öğrenci okul sağlığı hemşireliğinin rol ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Öğrenci işçi sağlığı hemşireliğinin rol ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-9 | Öğrenci toplum ruh sağlığı hemşireliğinin rollerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-10 | Öğrenci ceza ve tutukevi hemşireliğinin rollerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunmasına yönelik stratejileri, aile ve toplum hemşireliği süreci yaklaşımı ile dünyada ve ülkemizdeki sağlık sorunları ve bunu etkileyen faktörleri, kişiye ve çevreye yönelik sağlık hizmetlerinin yönetimi konularını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünyada ve Türkiye’de Ana Sağlığı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
2 | Dünyada ve Türkiye’de Aile Planlaması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Sağlığının Korunması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
4 | Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Sağlığı ve Bağışıklama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
5 | Türkiye’de Beslenme ve Sorunları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
6 | Türkiye'de Görülen Önemli Bulaşıcı Hastalıklar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
7 | Türkiye'de Görülen Önemli Kronik Hastalıklar ve Evde Bakım | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaşlı Sağlığı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
10 | Erişkin Sağlığı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
11 | Okul Sağlığı Hemşireliği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
12 | İşçi Sağlığı Hemşireliği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
13 | Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
14 | Evde Bakım | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
15 | Ceza ve Tutukevi Hemşireliği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öztek, Ahmet Zafer. Halk sağlığı kuramlar ve uygulamalar. Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı, 2020. | |
2 | Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Şevkat Bahar Özvarış. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No. 01/18. Ankara, 2001.Halk Sağlığı Hemşireliği, Prof. Dr. Behice Erci, 2. baskı 2016. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 12 | 48 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |