|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAHŞAN KOLUTEK, AYŞEGÜL ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | VAR | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenciye halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını, okul sağlığı, huzur evi, evde bakım hizmetlerine ilişkin bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımını kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci halk sağlığı hemşireliğinde veri toplama, yorumlama, aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurabilir. |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. |
PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır PÇ-6 Grup içinde "lider ve/veya üye olarak" uyum içinde çalışır. PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci halk sağlığı hemşireliğiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir. |
PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Öğrenci öğrenmeyi geliştirebilir. |
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Öğrenci ileri düzey çalışmaları yürütebilir. |
PÇ-9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar PÇ-10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Öğrenci halk sağlığı hemşireliği saha uygulamalarında sorunlarla ile ilgili, stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. |
PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir PÇ-14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını, okul sağlığı, huzur evi, evde bakım hizmetlerine ilişkin yeni bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
2 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
3 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
4 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
5 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
6 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
7 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
10 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
11 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
12 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
13 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
14 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
15 | Saha uygulaması ve vaka tartışması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Grup tartışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öztek, Ahmet Zafer.(2020). Halk sağlığı kuramlar ve uygulamalar. Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Halk sağlığı çantası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8.hafta | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16.hafta | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |