|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN KÜÇÜKAKÇA (guldenkucukakca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAMZE MUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bireyde oluşabilecek fizyolojik değişiklikleri hücre düzeyinde tanımlayabilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hücre fizyolojisinin temel ilkelerini sıralayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Hücre ve organellerin fonksiyonlarını örnek durumla açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Hücrenin kapiller dinamiğini örneklerle açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Hücrede uyarım durumunu örneklerle açıklayabilir |
PÇ-1 Hemşirelik felsefesini bilir PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Hücre metabolizmasını şematize edebilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Sıvı- elektrolit dengesini açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Asit-baz dengesini açıklayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Doku onarımının hücresel tepkilerini sıralayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Doku onarımının damarsal tepkilerini sıralayabilir |
PÇ-2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder PÇ-4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur PÇ-8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır PÇ-12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 |
PÇ- |
||
DÖÇ-11 |
PÇ- |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde; Hücre Yapı ve Fonksiyonları, Hücre Membranından Transport, Kapiller Dinamik, Kan ve İnterstisyel Sıvı Değişimi, Lenfatik Sistem ve Ödem, Protein Sentezi ve Hücre Çoğalmasının Genetik Kontrolü, Membran Potansiyeli, Aksiyon Potansiyeli, Eksitasyon ve Ritmisite, Karbonhidrat Metabolizması, Yağ Metabolizması, Protein Metabolizması Sıvı –Elektrolit Denge ve Dengesizlikleri, Hidrojen İyonu Denge ve Dengesizlikleri, Doku Zedelenmesi ve Onarımı konuları yer almaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hücre Yapı ve Fonksiyonları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
2 | Hücre Yapı ve Fonksiyonları | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
3 | Hücre Membranından Transport, Kapiller Dinamik, Kan ve İnterstisyel Sıvı Değişimi, Lenfatik Sistem ve Ödem | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
4 | Hücre Membranından Transport, Kapiller Dinamik, Kan ve İnterstisyel Sıvı Değişimi, Lenfatik Sistem ve Ödem | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
5 | Protein Sentezi ve Hücre Çoğalmasının Genetik Kontrolü | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
6 | Membran Potansiyeli, Aksiyon Potansiyeli, Eksitasyon ve Ritmisite | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
7 | Membran Potansiyeli, Aksiyon Potansiyeli, Eksitasyon ve Ritmisite | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karbonhidrat Metabolizması | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
10 | Yağ Metabolizması | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
11 | Protein Metabolizması | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
12 | Sıvı –Elektrolit Denge ve Dengesizlikleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
13 | Hidrojen İyonu Denge ve Dengesizlikleri | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
14 | Doku Zedelenmesi ve Onarım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
15 | Doku Zedelenmesi ve Onarım | Kaynak Tarama Rapor Hazırlama Sunu Hazırlama Anlatma, tartışma, soru cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR,2004.Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis | |
2 | Guyton AC. Hall JE,2007. Tıbbi Fizyoloji.Çavuşoğlu H, Yeğen Ç. (Edt)(11. Baskı) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim üyesinin önerdiği, konuya ilişkin makale ve kitaplar Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaktan ulaştığı makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 3 | 10 |
5.Rapor | 12 | 3 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 6 | 1 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |