|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KEVSER KURT DEMİRSOY (kkurtdemirsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bilimsel araştırma teknikleri, süreci ve etik ilkeler doğrultusunda araştırmaya katılma, etkin rol alabilme, araştırma sonuçlarını alan için kullanabilme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yöntem ve etiğini açıklayabilir. |
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | SPSS uygulamaları ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kaynak inceleme, hipotez ve strateji geliştirme konularını açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği bilim, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri, bilimsel etik kurallar, yayın etiği ve yasal mevzuatları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve bilimsel araştırma, araştırma konusu seçimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Kaynak inceleme, hipotez ve strateji geliştirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Araştırma Evreni ve Örnekleme, aydınlatılmış onam | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Bilimsel Araştırmada Veri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Verilerin Analize Hazırlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Nicel (Kantitatif) Analize Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
7 | Farklılıkları İncelemeye Yönelik Analiz Teknikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlişkilerin İncelenmesine Yönelik Analiz Teknikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Nitel (Kalitatif) Araştırma Nedir | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
11 | Nitel Araştırmada Kullanılan Başlıca Yöntemler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi |
12 | Araştırma Raporunun Hazırlanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | SPSS Uygulamaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Yayın etiği, Araştırmanın İlgili Taraflarının Hak ve Sorumlulukları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Bilimsel yanıltmalar, Yayın etiği ihlalleri, Yazarlık hakkı sorunları, Taraflı yayın (çıkar çatışması) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Daşdemir, İ. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık ve Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Yayın No: 1536. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanının ders sunumları ve görseller, Dersle ilgili çeşitli Web siteleri, tezler ve makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 1 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |