Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORB 511 - TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ORB 511 Adı: ORAL BİYOKİMYA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UMUT KÖKBAŞ (umutkokbas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı oral ortam ve dokuda gerçekleşen biyokimyasal tepkimeler hakkında öğrenciyi bilgilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ağız ortamındaki biyokimyasal tepkimeleri açıklayabilir. PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar.
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar.
PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar.
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar.
PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar.
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Ağız içi peptit türlerini açıklayabiilr. PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar.
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar.
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar.
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Dişin biyokimyasal kompozisyonunu açıklayabilir. PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar.
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar.
PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar.
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar.
PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar.
PÇ-6 Laboratuvar uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern tıbbi araçlarını kullanabilme konularını açıklar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Ağızda sindirim , Kan ve tükürük ilişkisi I, Kan ve tükürük ilişkisi II, Tükürük kompozisyonu I, Tükürük komposizyonunu etkileyen faktörler II, Tükürük çeşitleri, Tükürükte oksidatif stres elemanları , Tükürükte hormanlar , Büyüme ve farklılaşma faktörleri , Oral doku hasarını yansıtan enzimatik belirteçler , Oral dokularda hemostatik sistem , Kollagen metobolizması ve oral dokular , Ağızda belirtisi olan çeşitli hastalıkların biyokimyası , Toksik maddeler ve oral dokular konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ağızda sindirim Anlatım ve tartışma yöntemi.
2 Ağız içi sıvıları Anlatım ve tartışma yöntemi.
3 Kan ve tükürük ilişkisi Anlatım ve tartışma yöntemi.
4 Tükürük kompozisyonu Anlatım ve tartışma yöntemi.
5 Tükürük komposizyonunu etkileyen faktörler Anlatım ve tartışma yöntemi.
6 Tükürük çeşitleri Anlatım ve tartışma yöntemi.
7 Tükürükte oksidatif stres elemanları Anlatım ve tartışma yöntemi.
8 Ara Sınav
9 Tükürük hormonları Anlatım ve tartışma yöntemi.
10 Büyüme ve farklılaşma faktörleri Anlatım ve tartışma yöntemi.
11 Oral doku hasarını yansıtan enzimatik belirteçler Anlatım ve tartışma yöntemi.
12 Oral dokularda hemostatik sistem Anlatım ve tartışma yöntemi.
13 Kollagen metobolizması ve oral dokular Anlatım ve tartışma yöntemi.
14 Ağızda belirtisi olan hastalıkların biyokimyası Anlatım ve tartışma yöntemi.
15 Toksik maddeler ve oral dokular Anlatım ve tartışma yöntemi.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Glick, M. (2015). Burket's oral medicine. PMPH USA.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 7 2 20
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 2 1 2
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 14 70
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180