|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Baş ve boyundaki tüm oluşumların anatomisinin topografik disiplinde kavranması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Baş-boyundaki anatomik yapıların sınırlarını ve komşuluklarını, fonksiyonel ilişkilerini kavrayabilme |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Komplikasyonlarda anatomik mekanizmayı yorumlar |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili olarak alet ve ekipmanı tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik kazanır |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kraniyal sinirler, pterygopalatin-infratemporal-temporal fossalar, boyun fasyaları ve enfeksiyon yayılım yolları, tükürük bezleri, TME, paranazal sinüsler, kranyumun gelişimi, maksillofasiyal bölgenin biyomekanik özellikleri, nörovasküler komplikasyonlarda anatomik mekanizmalar, baş-boyun kesitsel anatomi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Anatomi ve Tarihçe | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 2 | Anatomiye Giriş ve Temel Kavramlar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 3 | Boyun Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 4 | Yüz Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 5 | Kranial Kavite Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 6 | Nazal Fossa Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 7 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Parotis ve Temporal Bölge Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 10 | Oral Kavite Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 11 | Temporomandibular Eklem Anatomisi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 12 | Radyografik anatomi, baş-boyun bölgesindeki önemli noktaların radyografik görüntüleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 13 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 14 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 15 | Grup Çalışması-Labaratuvar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arıncı, K., Elhan, A.: Anatomi (1. ve 2. cilt), 6. Baskı (2020) | |
| 2 | Ders notları, PowerPoint sunumlar, tıbbi dergiler ve yayınlar | |
| 3 | Her Yönüyle Anatomi, Prof. Dr. Yasin Arifoğlu | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| sunum,anlatım teknikleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||