Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ORB 502 - TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ORB 502 Adı: SEMİNER Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 18
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırdığı verileri açıklayabilir. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar.
PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar.
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İlgilendiği konuları açıklayabilir. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar.
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklayabilir. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar.
PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim aldığı alanda eğitim ve uygulamalarındaki kavram, ilke, yöntem ve yeniliklerin grubun ihtiyacına göre planlanıp tartışıldığı bir derstir. Ayrıca, tez konu belirlemesine yön verir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Güncel literatür taranmalıdır
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projeksiyon bilgisayar tahta kalem

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 13 1 20
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 12 10 120
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 15 14 210
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 7 70
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 10 100
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 540