|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırdığı verileri açıklayabilir. |
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İlgilendiği konuları açıklayabilir. |
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklayabilir. |
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitim aldığı alanda eğitim ve uygulamalarındaki kavram, ilke, yöntem ve yeniliklerin grubun ihtiyacına göre planlanıp tartışıldığı bir derstir. Ayrıca, tez konu belirlemesine yön verir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güncel literatür taranmalıdır | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon bilgisayar tahta kalem |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 13 | 1 | 20 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 12 | 10 | 120 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 14 | 210 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 10 | 100 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 540 |