|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Araştırdığı verileri açıklayabilir. |
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | İlgilendiği konuları açıklayabilir. |
PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak açıklayabilir. |
PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim aldığı alanda eğitim ve uygulamalarındaki kavram, ilke, yöntem ve yeniliklerin grubun ihtiyacına göre planlanıp tartışıldığı bir derstir. Ayrıca, tez konu belirlemesine yön verir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Planlı Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Güncel literatür taranmalıdır | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon bilgisayar tahta kalem | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 13 | 1 | 20 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 12 | 10 | 120 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 15 | 14 | 210 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 10 | 100 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 540 | ||