|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ağız, baş boyun bölgesinde bulunan yapılar, bu bölgede yer alan Hareket, Solunum ve Sindirim sistem bölümleri, Sinir sistemi, kulak ve göz duyu organlarının histoloji ve gelişimleri ile ilgili konularının öğrenilmesini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Embriyonun temel gelişim süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oral kavite embriyolojisi ve organları hakkında temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oral kavite gelişiminde meydana gelen anomalileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dudak, dil, diş, yutak, sert damak ve yumuşak damağın histolojisi ve embriyolojik gelişimi, baş boyun bölgesinde yer alan sistem bölümlerinin histolojileri ve gelişimleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oral histolojiye giriş | Anlatım yöntemi |
2 | Oral kavite histolojisi | Anlatım yöntemi |
3 | Oral kavite embriyolojisine giriş | Anlatım yöntemi |
4 | Kranium gelişimi | Anlatım yöntemi |
5 | Faringeal arkuslar ve türevler | Anlatım yöntemi |
6 | Burun boşluğu, Larinks | Anlatım yöntemi |
7 | Dil, diş | Anlatım yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tonsilla, Timus histolojisi ve gelişimi | Anlatım yöntemi |
10 | Tükürük bezleri gelişimi ve histolojisi | Anlatım yöntemi |
11 | Kulak gelişimi ve histolojisi | Anlatım yöntemi |
12 | Göz gelişimi ve histolojisi | Anlatım yöntemi |
13 | Sinir sistemi embriyolojisi | Anlatım yöntemi |
14 | Sinir sistemi histolojisi | Anlatım yöntemi |
15 | Deri | Anlatım yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon, tahta, tahtakalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |