|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Genetiğin hücresel temellerini ve kalıtsal özelliklerde kuşaktan kuşağa gözlenen değişiklikleri öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Genetiğin hücresel temellerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kalıtsal özelliklerin geçişini açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kompleks hastalıkların genetiği açıklayabilir. |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-5 Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Genetiğin Tarihsel Gelişimi İnsan Genomu ve Kromozomlar İnsan Genomu: Gen Yapısı Ve Fonksiyonu Kalıtsal nitelikler ve kalıtım kalıpları: Mendeliyen (tek genli) kalıtım ve genetik hastalıkların moleküler temeli Kromozomal kalıtım Non-Mendeliyen kalıtım Multifaktöriyel kalıtım: Sık gözlenen kompleks hastalıkların genetiği Genetik varyasyonlar: Mutasyon ve polimorfizm Populasyon genetiği İnsanda gen haritalama ve hastalık oluşturan genin tanımlanması Epigenetik kavramlar Gelişim genetiği ve doğumsal bozukluklar Kanser genetiği Genetik hastalıkların tedavisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Genetiğin Tarihsel Gelişimi | Anlatım Yöntemi |
| 2 | İnsan Genomu | Anlatım Yöntemi |
| 3 | İnsan Genomu: Gen Yapısı Ve Fonksiyonu | Anlatım Yöntemi |
| 4 | Kalıtsal nitelikler ve kalıtım kalıpları: Mendeliyen (tek genli) kalıtım ve genetik hastalıkların moleküler temeli | Anlatım Yöntemi |
| 5 | Kromozomal kalıtım | Anlatım Yöntemi |
| 6 | Mendel dışı kalıtım | Anlatım Yöntemi |
| 7 | Multifaktöriyel kalıtım: Sık gözlenen kompleks hastalıkların genetiği | Anlatım Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Genetik varyasyonlar: Mutasyon ve polimorfizm | Anlatım Yöntemi |
| 10 | Populasyon genetiği | Anlatım Yöntemi |
| 11 | İnsanda gen haritalama | Anlatım Yöntemi |
| 12 | Hastalık oluşturan genin tanımlanması | Anlatım Yöntemi |
| 13 | Epigenetik kavramlar | Anlatım Yöntemi |
| 14 | Gelişim genetiği ve doğumsal bozukluklar | Anlatım Yöntemi |
| 15 | Genetik hastalıkların tedavisi | Anlatım Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Strachan and Read A. Human Molecular Genetics, 4 th edition, 2011, Garland Science Thompson & Thompson, Genetics in Medicine 8th Edition, 2016, Saunders. Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman, The Cell, A Molecular Approach, 8th Edition, 2016, Sinauer | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, projeksiyon, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 8 | 56 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||