|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PELİN ÖZMEN (pelin.ozmen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
PELİN ÖZMEN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Enfeksiyon etkenlerinin çapraz bulaşının engellenmesi, hasta ve sağlık çalışanı kaynaklı bulaşın kontrolüne yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çapraz enfeksiyonu açıklayabilir. |
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Enfeksiyon riskine karşı önlemleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hasta ve çalışan güvenliğine yönelik tedbirleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-6 Laboratuvar uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern tıbbi araçlarını kullanabilme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriği Çapraz enfeksiyon kavramı, enfeksiyon kontrol önlemleri, kişisel koruyucu ekipmanlar, hasta ve çalışan güvenliği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çapraz enfeksiyon kavramı | Anlatım ve tartışma |
| 2 | Enfeksiyon kontrol önlemleri | Anlatım ve tartışma |
| 3 | Kişisel koruyucu Ekipmanlar | Anlatım ve tartışma |
| 4 | Kesici Delici alet yaralanmaları | AA-nlatım ve tartışma |
| 5 | Kan yoluya bulaşan hastalıklar | Anlatım ve tartışma |
| 6 | Enfeksiyon riskli hastaların tedavilerinde kliniklerde dikkat edilmesi gereken durumlar | Anlatım ve tartışma |
| 7 | Hasta ve Çalışan güvenliği | Anlatım ve tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | El hijyeni | Anlatım ve tartışma |
| 10 | Tıbbi atık yönetimi | Anlatım ve tartışma |
| 11 | Laboratuvar malzemelerinin dezenfeksiyonu | Anlatım ve tartışma |
| 12 | Oral cerrahi ve implantolojide enfeksiyon kontrolü | Anlatım ve tartışma |
| 13 | Protetik tedavide enfeksiyon kontrolü | Anlatım ve tartışma |
| 14 | Bağışıklama: Aşılar ve Serumlar | Anlatım ve tartışma |
| 15 | Vaka sunumları | Örnek olay yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mısırlıgil, A., & Aydın, D. H. M. (2012) AĞIZ MİKROBİYOLOJİSİ. | |
| 2 | Abbas, A. K., Lichtman, A. H., & Pillai, S. (2014). Cellular and molecular immunology E-book. Elsevier Health Sciences. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 7 | 7 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 165 | ||