|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PELİN ÖZMEN (pelin.ozmen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
PELİN ÖZMEN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Enfeksiyon etkenlerinin çapraz bulaşının engellenmesi, hasta ve sağlık çalışanı kaynaklı bulaşın kontrolüne yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çapraz enfeksiyonu açıklayabilir. |
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Enfeksiyon riskine karşı önlemleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-8 Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hasta ve çalışan güvenliğine yönelik tedbirleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-6 Laboratuvar uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern tıbbi araçlarını kullanabilme konularını açıklar. PÇ-7 Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği Çapraz enfeksiyon kavramı, enfeksiyon kontrol önlemleri, kişisel koruyucu ekipmanlar, hasta ve çalışan güvenliği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çapraz enfeksiyon kavramı | Anlatım ve tartışma |
2 | Enfeksiyon kontrol önlemleri | Anlatım ve tartışma |
3 | Kişisel koruyucu Ekipmanlar | Anlatım ve tartışma |
4 | Kesici Delici alet yaralanmaları | AA-nlatım ve tartışma |
5 | Kan yoluya bulaşan hastalıklar | Anlatım ve tartışma |
6 | Enfeksiyon riskli hastaların tedavilerinde kliniklerde dikkat edilmesi gereken durumlar | Anlatım ve tartışma |
7 | Hasta ve Çalışan güvenliği | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | El hijyeni | Anlatım ve tartışma |
10 | Tıbbi atık yönetimi | Anlatım ve tartışma |
11 | Laboratuvar malzemelerinin dezenfeksiyonu | Anlatım ve tartışma |
12 | Oral cerrahi ve implantolojide enfeksiyon kontrolü | Anlatım ve tartışma |
13 | Protetik tedavide enfeksiyon kontrolü | Anlatım ve tartışma |
14 | Bağışıklama: Aşılar ve Serumlar | Anlatım ve tartışma |
15 | Vaka sunumları | Örnek olay yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mısırlıgil, A., & Aydın, D. H. M. (2012) AĞIZ MİKROBİYOLOJİSİ. | |
2 | Abbas, A. K., Lichtman, A. H., & Pillai, S. (2014). Cellular and molecular immunology E-book. Elsevier Health Sciences. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 7 | 7 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 165 |