|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı baş ve boyun bölgelerinin öğretilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anatomik terminolojiyi bilir, baş ve boyun anatomisin normal yapısını kavrayabilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Baş ve boyun bölgelerinde bulunan kemik, eklem ve kasları bilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sinir sistemi ve duyu organları hakkında yorum yapabilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin konuları baş ve boyun bölgelerinde yer alan kemikler, eklemler, kaslar, sinir istemi ve duyu organlarındır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | -Kafa iskeletinin bütünü, mandibula ve maxilla -Çene eklemi ve antropolojik noktalar -Baş bölgeleri topografik anatomisi, mimik kasları ve çiğneme kasları | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
2 | -Boyun bölgeleri -Boyun kasları -Ağız, dil, tükürük bezleri, damak ve pharynx | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
3 | Merkezi sinir sistemi genel morfolojisi -Medulla spinalisin anatomisi -Medulla oblongatanın (bulbus) anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
4 | -Ponsun anatomisi -Cerebellumun anatomisi -Mesencephalon'un anatomisi -Diencephalon | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
5 | -Merkezi sinir sisteminin zarları -Basal ganglionlar -Beyinde sulcuslar ve gyruslar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
6 | Merkezi sinir sistemi beslenmesi (arterleri) -Merkezi sinir sisteminin venleri ve duramater venöz sinuslar -Ventriculuslar ve BOS dolaşımın anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
7 | -Medulla spinalis inen çıkan yollar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | -Kranial sinirlerin anatomisi -Otonom sinir sistemi sympatiklerin anatomisi -Otonom sinir sistemi parasympatiklerin anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
10 | Tat duyusu ve tat yolları | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
11 | Koku yolları ve limbik sistemin anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
12 | Beyinde yollar ve beyin kesit anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
13 | -Beyin hemisferleri motor ve duyu bölgeleri | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
14 | Göz ve görme yolları | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
15 | -Kulak, işitme ve denge yollarının anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arıncı, K., Elhan, A.: Anatomi (1. ve 2. cilt), 6. Baskı (2020) | |
2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları Maketler Slaytlar Video gösterimleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |