|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN ORAL BİYOLOJİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM BOZKURT (ozlembozkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı baş ve boyun bölgelerinin öğretilmesini sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Anatomik terminolojiyi bilir, baş ve boyun anatomisin normal yapısını kavrayabilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Baş ve boyun bölgelerinde bulunan kemik, eklem ve kasları bilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sinir sistemi ve duyu organları hakkında yorum yapabilir |
PÇ-1 Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. PÇ-2 Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. PÇ-3 Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. PÇ-4 Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin konuları baş ve boyun bölgelerinde yer alan kemikler, eklemler, kaslar, sinir istemi ve duyu organlarındır | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | -Kafa iskeletinin bütünü, mandibula ve maxilla -Çene eklemi ve antropolojik noktalar -Baş bölgeleri topografik anatomisi, mimik kasları ve çiğneme kasları | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 2 | -Boyun bölgeleri -Boyun kasları -Ağız, dil, tükürük bezleri, damak ve pharynx | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 3 | Merkezi sinir sistemi genel morfolojisi -Medulla spinalisin anatomisi -Medulla oblongatanın (bulbus) anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 4 | -Ponsun anatomisi -Cerebellumun anatomisi -Mesencephalon'un anatomisi -Diencephalon | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 5 | -Merkezi sinir sisteminin zarları -Basal ganglionlar -Beyinde sulcuslar ve gyruslar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 6 | Merkezi sinir sistemi beslenmesi (arterleri) -Merkezi sinir sisteminin venleri ve duramater venöz sinuslar -Ventriculuslar ve BOS dolaşımın anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 7 | -Medulla spinalis inen çıkan yollar | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | -Kranial sinirlerin anatomisi -Otonom sinir sistemi sympatiklerin anatomisi -Otonom sinir sistemi parasympatiklerin anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 10 | Tat duyusu ve tat yolları | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 11 | Koku yolları ve limbik sistemin anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 12 | Beyinde yollar ve beyin kesit anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 13 | -Beyin hemisferleri motor ve duyu bölgeleri | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 14 | Göz ve görme yolları | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 15 | -Kulak, işitme ve denge yollarının anatomisi | Anlatma Yöntemi, Laboratuvar Uygulaması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arıncı, K., Elhan, A.: Anatomi (1. ve 2. cilt), 6. Baskı (2020) | |
| 2 | Woelfel'in Diş Anatomisi Diş Hekimliği İlişkisi, Rıckne C. Sheıd, Güneş Tıp Kitabevleri, 2019 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları Maketler Slaytlar Video gösterimleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||