Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 516 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 516 Adı: ALMANCA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere yabancı dil öğretiminin temelini teşkil eden yöntemlerin, tekniklerin temel yaklaşımlarını kavratma; yaklaşım ve yöntemlerin ders içinde uygulamalarını gösterme. Almanca yöntem ve teknik arasındaki farklılıklar üzerinde odaklanmak ve ders planlamada bu kavramların önemini vurgulamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alternatif metotlar ile geleneksel metotların farkını kavrar. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Alternatif metotlarla kısa sunumlar yapar. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Alternatif metotların yabancı dil öğretimindeki önemini bilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Yabancı dil öğretiminde farklı faktörlere bağlı olarak farklı yaklaşımların olduğunu dönemleriyle bilmektedir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Günümüz yabancı dil derslerindeki gelismeleri degerlendirebilmektedir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Almanca öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Almanca öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Almanca öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Almanca öğretimine yansımaları; Almanca öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Almanca öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Almanca öğretiminin bileşenleri; Almanca öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yöntemlerde paradigma değişikliği Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
2 Alternatif metotlar. Tanımları ve tarihçesi. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
3 Telkin Yöntemi Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
4 Psikopedi Yöntemi Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
5 Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
6 Psiko-Drama Metodu Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
7 Grupla Dil Öğretim Yöntemi Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
8 Ara Sınav
9 Sessizlik Yöntemi Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
10 Doğal Yöntem Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
11 Drama Methodu Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
12 Tandem Yöntemi Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
13 Beyin Temelli Öğrenme. Callan Metodu Birkinbihl Yöntemi Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
14 Gestaltçı kuram.Yapılandırmacı, oluşturmacı yaklaşım. Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
15 Beyin temelli öğrenme. Çağrışımcılık, Bağlaşımcılık Kuramı Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Neuner, G. (2002), Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, Berlin. Langenscheidt,
2 Demirel, Ö. (2004), Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, Ankara. Pegem.
3 Ortner, B. (1998), Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht, Ismaning. Hueber Verlag,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 9-14 5 20
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 6 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 116