|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilere, tasarım süreçlerinde kullanılan malzeme türleri ve malzeme özellikleri, üretilecek ürüne göre malzeme seçebilme bilgi ve becerisi kazandırmak amaçlamaktadır Malzeme Biliminin genel amacı, malzemelerin içyapısını tanıtmak, iç yapılar ile özellikler arasında bağıntılar araştırmak, bu şekilde geliştirilen temel ilkeler ve kavramlar ışığında uygulamada kullanılan malzeme türlerini sınıflara ayırarak özelliklerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzeme kavramının kapsamını öğrenebilme |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Malzeme çeşitlerini ve niteliklerini öğrenebilme |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Malzemelerin fiziksel özelliklerini öğrenebilme |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Üretim amacına göre malzeme seçebilir |
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Malzeme üzerinde deneysel gözlem yapabilir |
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Malzeme türleri,malzeme nitelikleri,malzeme-amaç ilişkisi , Metal malzemeler, ametal malzemeler, ahşap ve diğer malzelerin kullanım alanları, Malzemenin öz nitelikleri, malzame davranışları, mukavemeti, malzemenin fiziksel ve atomik yapıları incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Malzemeyle ilgili temel kavramları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Malzeme kullanımının tarihçesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Malzeme- mukavemet ilişkisi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Amaca uygun malzeme seçimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Çeşitli malzemeler üzerinde deneysel çalışma (ısı, aşındırma, ekleme vb.) | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Metal malzemeler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Kuvvet karşısında farklı davranış değişiklik gösteren metal malzemeler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Isıl işlem karşında farklı davranış gösteren malzemeler Metal-ametal | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Ahşap malzemeler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Ahşap malzemelerin kullanım alanları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Ahşap malzemenin coğrafya-iklim ilişkileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Malzemelerin amaca göre işlenişinde kullanılan temel araçlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Elastik malzemeler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Elastik malzemelerin amaca göre işlenişinde kullanılan temel araçlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ŞAVAŞKAN, T. 2012 Malzeme Bilgisi ve Muayenesi 6. Baskı Trabzon | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |