|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR İŞİGÜZEL (bahar.isiguzel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR İŞİGÜZEL, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yabancı dil öğretme sürecinde bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşiminin önemi vurgulanarak, yabancı dil öğretimi alanındaki motivasyon araştırmalarını irdelemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yabancı dil alanındaki motivasyon araştırmalarını değerlendirebilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yabancı dil öğretiminde bilişsel ve duyuşsal etkileşimi değerlendirebilir |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | motivasyon teorilerini değerlendirebilir |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Motif, motivasyon, motivasyon teorileri, motivasyon araştırmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yabancı dil öğretiminde temel kavramlar | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
2 | Yabancı dil öğretiminde temel kavramlar | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
3 | Yabancı dil öğretim sürecini etkileyen faktörler | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
4 | Yabancı dil öğretim sürecini etkileyen faktörler | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
5 | Yabancı dil öğretim sürecini bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşimi | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
6 | Yabancı dil öğretim sürecini bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşimi | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
7 | Motif | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
10 | Motivasyon Teorileri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
11 | Motivasyon Teorileri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
12 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
13 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
14 | Motivasyon Araştırmaları | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
15 | Motivasyon Araştırmaları | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rheinberg, Falko (2006). Motivation. Urban Taschenbücher. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |