|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR İŞİGÜZEL (bahar.isiguzel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR İŞİGÜZEL, | ||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yabancı dil öğretme sürecinde bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşiminin önemi vurgulanarak, yabancı dil öğretimi alanındaki motivasyon araştırmalarını irdelemek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yabancı dil alanındaki motivasyon araştırmalarını değerlendirebilir. |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yabancı dil öğretiminde bilişsel ve duyuşsal etkileşimi değerlendirebilir |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | motivasyon teorilerini değerlendirebilir |
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Motif, motivasyon, motivasyon teorileri, motivasyon araştırmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yabancı dil öğretiminde temel kavramlar | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 2 | Yabancı dil öğretiminde temel kavramlar | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 3 | Yabancı dil öğretim sürecini etkileyen faktörler | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 4 | Yabancı dil öğretim sürecini etkileyen faktörler | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 5 | Yabancı dil öğretim sürecini bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşimi | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 6 | Yabancı dil öğretim sürecini bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkileşimi | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 7 | Motif | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 10 | Motivasyon Teorileri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 11 | Motivasyon Teorileri | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 12 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 13 | Yabancı dil öğretiminde motivasyon | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 14 | Motivasyon Araştırmaları | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 15 | Motivasyon Araştırmaları | Anlatım, örneklendirme, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Rheinberg, Falko (2006). Motivation. Urban Taschenbücher. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitaplar ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||