|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR İŞİGÜZEL (bahar.isiguzel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR İŞİGÜZEL, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yabancı dil öğretiminde drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek. Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama vb. temel kavramları kavrama. Almanca öğretmeninde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlikler ve sorumlulukları kavrama. Drama dersinin amaçlarını kavrama ve öğretim programını tanıma. Çocuk ve ergenlerin tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazandırma. Dramanın yabancı dil eğitiminde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama. Almanca derslerinde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama. Almanca dersinde drama yöntemi yürütülecek bir dersi tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Drama öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Almancanın öğretiminde yaratıcı drama dersini tasarlayıp, uygulayabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çeşitli konuları doğaçlama yaparak ve rol oynayarak canlandırma becerileri kazanır. |
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalar (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) yapılır. 2. Dramanın bir ders, bir yöntem ve sanat eğitimi-estetik alan olduğu vurgulanır. 3. Kuramsal ve uygulamalı bilgiler verilerek Almanca öğretmenin yaratıcı drama yöntemini kullanmadaki sorumlulukları üzerinde durulur. 4. Öğrencilerin zihinsel, duyuşsal ve devinişsel olarak tümel gelişiminde yaratıcı dramanın etkililiğini vurgulanır. 5. Oyun ve drama ilişkisinin önemine değinilir. 6. Uygulamalı çalışmalar yaptırılarak öğrencilere bilgi ve beceriler kazandırılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Drama: Tanımlar | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
2 | Eğitimde Drama | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
3 | Yabancı dil öğretiminde drama | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
4 | Almancanın öğretiminde drama tekniği: uygulamalar | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
5 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin aşamaları | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
6 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin 1. aşaması için etkinlikler | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
7 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin 2. aşaması için etkinlikler | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin 3. aşaması için etkinlikler | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
10 | Drama tekniğinin kullanıldığı örnek Almanca dersinin planlanması 1 | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
11 | Drama tekniğinin kullanıldığı örnek Almanca dersinin planlanması 2 | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
12 | Drama tekniğinin kullanıldığı örnek Almanca dersinin planlanması 3 | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
13 | Drama tekniğinin kullanıldığı örnek Almanca dersinin planlanması 4 | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
14 | Drama tekniğinin kullanıldığı örnek Almanca dersinin planlanması 5 | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
15 | Drama tekniğinin kullanıldığı örnek Almanca dersinin planlanması 6 | Drama, Rol Yapma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Schewe, Manfred L./ Scott, Trina (eds.) (2004): Dramapädagogik und fremdsprachlicher Deutschunterricht. GFL-Journal 1, 1-159. | |
2 | Tselikas, Elektra I. (1999): Dramapädagogik im Sprachunterricht. Zürich: Orell Füssli. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Drama Temelli Öğretim Malzemesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |