|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK (skcevik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SAVAŞ KURTULUŞ ÇEVİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek baskı teknikleri kullanılarak özgün ve yaratıcı tasarımlar ortaya konmasını ve proje oluşturma sürecinde yer alan aşamaların uygulamalı olarak öğrenilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ağaç baskı tekniğinde özgün ve yaratıcı tasarımlar ortaya koyabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Linol baskı tekniğinde özgün ve yaratıcı tasarımlar ortaya koyabilir. |
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Dünyada ve Türkiye’de Yüksek baskı teknikleri kullanılarak yapılan çalışmaları ve özelliklerini yorumlayabilecektir. 1.1. Yüksek baskının tarihçesini açıklar. 1.2. Yüksek baskı tekniğinin özelliklerini tartışır. 1.3. Baskıresim sanatçıları ve çalışmalarını tanır. 2.Yüksek baskı tekniği ile yapılmak üzere çeşitli taslaklar hazırlayabilecektir. 2.1.Baskıya hazır hale getirmek üzere çeşitli tasarımlar gerçekleştirir. 2.2.Yüksek baskı tekniğinde yer alan aşamaları saptar. 2.3.Tasarımlarında karşılaştığı çeşitli sorunları çözer. 3. Yüksek baskı tekniği kullanarak özgün bir çalışma tasarlayabilecektir. 3.1.Kalıp hazırlama sürecini gerçekleştirir. 3.2.Kalıbı baskıya hazır hale getirir. 3.3.Baskı aşamasını gerçekleştirir. 4. Yüksek Baskı tekniği kullanarak gerçekleştirdiği denemeleri ve geçirdiği aşamaları değerlendirebilecektir. 4.1.Tasarımı oluşturan unsurlar arasında ilişkilendirmeler yapar. 4.2. Önceki tasarımları ile karşılaştırır. 4.3.Tasarımlarını geliştirmeye yönelik öneriler getirir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Proje hazırlık aşaması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
2 | Proje hazırlık aşaması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
3 | Proje hazırlık aşaması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
4 | Tek ya da Çok Kalıpla Ağaç- Linol çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
5 | Tek ya da Çok Kalıpla Ağaç- Linol çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
6 | Tek ya da Çok Kalıpla Ağaç- Linol çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
7 | Tek ya da Çok Kalıpla Ağaç- Linol çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çalışmaların baskı aşaması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
10 | Çalışmaların baskı aşaması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
11 | Çalışmaların baskı aşaması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
12 | Çalışmaların baskı aşaması, renkli kalıp hazırlama yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
13 | Çalışmaların baskı aşaması renkli kalıp hazırlama yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
14 | Çalışmaların baskı aşamasırenkli kalıp hazırlama yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
15 | çalışmaların değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Holzschnitt in der Türkei und in Deutschland,Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları:6 | |
2 | Baskıresim Kapsamlı materyaller ve teknikler rehberi, Baty Grabowsky, Bill Fick | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çelik uçlu Oyma takımı ,spatül, baskı kağıdı, baskı mürekkebi, temizleyici solisyon ve yağ, ıslak mendil |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 1 | 3 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 84 |