|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI I, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat Terapisinde Sembol ile çalışmanın nedenlerini anlamak Sembol çeşitlerini ayırt edebilmek. Sanat Terapisi seansında sembolleri nasıl ele almak gerektiğini anlamak Arketip, kişisel bilinçdışı, kolektif bilinçdışı kavramlarının ne olduğunu bilmek Bir sanat terapisi seansında uygulamanın nasıl yapıldığına dair deneyim sahibi olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanatın sembolik bir iletişim dili olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir tedavi planı geliştirme becerisi kazanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İlk bebeklik, çocukluk ya da ergenlik döneminde klinik hastalıklar için disiplinler arası değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması yapabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanatsal üretim sürecini spontan olarak deneyimleyebilmek Yaratıcı süreçte sembollerin kaynağını fark edebilmek Eser incelerken kişisel bilinçdışının nasıl ifade kazandığını fark edebilmek Kendi yaratıcılık sürecini semboller açısından değerlendirebilmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sembol nedir? | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Sembol çeşitleri nelerdir | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Sembolizasyon sistemi nasıl çalışır? | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Kendimi anlatıyorum / workshop | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Duygumu anlatıyorum - workshop | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Beni ifade eden sembol - workshop | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Bilinç, Kişisel Bilinçdışı ve Kollektif bilinç dışı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kollektif bilinçdışı ve sembollerle ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Jung ve Arketipler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Resimsel Sembollerin Sanat Terapide Çalışılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Deneyim Atölyesi (workshop) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Resimsel Sembollerin Çalışılmasında Genel İlkeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Resimlerde Sık Kullanılan Semboller | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Deneyim Atölyesi (workshop) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Freud S. (2021) Sanat Ve Sanatçılar Üzerine, İstanbul Dorlion Yayınevi | |
2 | Jung C. G. (2016) İnsan Ve Sembolleri , İstanbul, Kabalcı Yayınevi | |
3 | Jung C. G. (2003) Dört Arketip, İstanbul, Metis Yayıncılık | |
4 | Ersoy N Semboller Ve Yorumları, İstanbul, Kişisel Yayınlar | |
5 | Kilik K. & Schaverien J. (2003) Sanat, Psikoterapi Ve Psikoz, İstanbul Yelkovan Yayıncılık | |
6 | Yalom I. (2017) Grup Psikoterapisinin Teori Ve Pratiği- İstanbul, Kabalcı Yayınları | |
7 | Yalom I. (2003) Kısa Süreli Grup Terapileri İstanbul, Kabalcı Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |