|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgileri vermeyi hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olarak, gerektiği zaman tasarımları yeniden ifade edebilecek düzeyde olmak. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Müzayedelerde çıkan eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi kazanır |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi kazanır |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mobilyanın ilk çağdan itibaren toplumun gelişmesiyle günümüze kadar olan dönemde geçirdiği dönüşüm, üsluplar, tarzlar ve belli başlı tasarımcı ve yapımcı ustalar ele alınarak kronolojik olarak günümüze nasıl geldiği anlatılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı ve işleniş biçimi ile ilgili bilgilendirme. Mobilya tarihi derinde kullanılacak kitap ve dijital kaymakların verilmesi | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
2 | İlk çağ Mobilya sanatı: Mısır | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
3 | İlk çağ Mobilya sanatı: Mezopotamya | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
4 | İlk çağ Mobilya sanatı: Anadolu Uygarlıkları | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
5 | İlk çağ Mobilya sanatı: Anadolu Uygarlıkları | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
6 | İlk çağ Mobilya sanatı: Yunan | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
7 | İlk çağ Mobilya sanatı: Roma | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Bizans | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
10 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Türk | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
11 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Arap | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
12 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Roman | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
13 | Medieval Furniture Art: Gotik | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
14 | Rönesans Mobilya Sanatı | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
15 | Rönesans Mobilya Sanatı | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oya Boyla, Mobilyanın Kısa Tarihi. | |
2 | Kemal DİNÇEL, Zafer IŞIK Mobilya Sanat Tarihi, MEB. Basımevi, İstanbul, 1979 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı, görsel ve dijital materyal ve kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 15 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |