Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MDS-223 - MİMARİ DEKORATİF SANATLAR

Kodu: MDS-223 Adı: RÖLÖVE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MİMARİ DEKORATİF SANATLAR
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FEYYAZ ATAÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı rölöve almasının ve çiziminin öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rölöve ve Kroki alımı, proje çiziminde temel alınan bilgileri öğrenir. Uygulama aşamalarını gösterebilir PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur.
PÇ-46 Eski Anadolu Mimarlığı’nın yapı tipleri ve bunların bölgelerdeki gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur.
PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının tasarım ve yapısal yönden analizlerinin yapılmasını sağlayan rölöveleri nin çıkarılmasını gösterebilir. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur.
PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar.
PÇ-47 Mimari bezemenin, tarihsel gelişimini ve geleneksel mimaride bezeme anlayışları hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur.
PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının mevcut durumunun saptanması: çevre ilişkileri, geçirdiği evreleri restorasyonuna temel oluşturacak tüm bilgilerin elde edilerek belgelenmesi için uygulanan yöntemleri gösterebilir. PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar.
PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur.
PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar.
PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur.
PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bir tarihi yapının belgelenmesine yönelik projeleri hazırlayabilir. PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar.
PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur.
PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar.
PÇ-46 Eski Anadolu Mimarlığı’nın yapı tipleri ve bunların bölgelerdeki gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur.
PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarihi ve geleneksel yapıların yapı elemanlarının tasarım ve yapısal yönden incelenebilmesini sağlayan rölövelerinin çıkartılmasının öğretilmesi. Ölçme teknikleri, fotoğraftan yararlanma, kopya alma vs. gibi her türlü rölöve alma tekniğinin anlatılması. Serbest elle ve teknik resim kurallarıyla çizim ve çalışma ilkeleri. Tarihi bir yapının geleneksel bir evin önemli bir bölümünün yada cephesinin rölövesinin yerinde uygulamalı olarak çizilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rölövenin anlam ve amacı. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
2 Rölöve çeşitleri, rölöve grubu birimleri. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
3 Rölöve de kullanılan aletler. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
4 Rölöve alan çalışması. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
5 Rölöve alan çalışması, kroki çizmek Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
6 Rölöve alan çalışması, fotoğraf çekmek Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
7 Rölöve alan çalışması,ölçü almak Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
8 Ara Sınav
9 Rölöve ofis/ masa başı çalışması. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
10 Rölöve ofis/ masa başı çalışması. kurşun kalem ön çizimler yapmak. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
11 Rölöve ofis/ masa başı çalışması. çinilemek ölçülendirmek. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
12 Rölöve ofis/ masa başı çalışması.fotoğraf albümü hazırlamak. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
13 Rölöve ofis/ masa başı çalışması. rölöve analiz raporu yazmak. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
14 Yeni gelişmelerde kullanılabilecek malzemeler. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
15 Yeni gelişmelerde kullanılabilecek malzemeler. Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ULUENGİN, BÜLENT (2013). RÖLÖVE. İstanbul: YAPI-ENDÜSTRİ MERKEZİ.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
1) Ders Notları, 2) Görsel Sunular. 3) Çizim aletleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 7 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 98