|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | - | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk el sanatları araştırmalarının kapsamını, konusunu, yöntemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir. Türk el sanatlarında türleri hakkında bilgi sahibi olacak ve Türk el sanatlarının yapısal, işlevsel ve bağlamsal özelliklerini açıklayabilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geleneksel Türk el sanatlarının yapı, içerik ve işlev özelliklerini kavrar. |
PÇ-31 Anadolu Uygarlıkları sanatı hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Geleneksel el sanatlarındaki değişim ve dönüşüm süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Geleneksel Türk el sanatlarının turizmde kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Türk el sanatlarının kültür ekonomisi bağlamında kullanım alanlarını bilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. PÇ-36 Ahşap oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular PÇ-37 Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk el sanatları araştırmalarının kapsamı, konusu, yöntemi ve temel ilkeleri; Türk el sanatlarında türler; Türk el sanatlarının yapısal, işlevsel ve bağlamsal özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geleneksel Türk el sanatları araştırmalarının kapsamı, konusu, yöntemi ve temel ilkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
2 | Geleneksel Türk el sanatlarında türler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
3 | Dokumacılık (kumaş, halı, kilim) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | Örücülük | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
5 | Demircilik, Bakırcılık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Çömlekçilik | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Çinicilik | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | El sanatlarının yazılı aktarımı: Risaleler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Ayakkabıcılık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
11 | Dokumacılık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
12 | Taş işçiliği | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
13 | Ahşap oymacılığı | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
14 | İğne oyacılığı ve Tığ işleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
15 | Sepetçilik | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aslanapa, Oktay, Türk Sanatı, İstanbul 1974. | |
2 | Ögel, Bahaeddin, Türk Kültür Tarihine Giriş. C.I, II. Ankara 1985. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon-Ders dokümanları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |