Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT128 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT128 Adı: HİZMET PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYNUR KARAKOÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin hizmet pazarlaması ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hizmet pazarlaması unsurlarını kavrayabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hizmet pazarlamasının özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hizmet pazarlaması konusunda özgün bir çalışma yapabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-10 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-11 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-12 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hizmet kavramı,hizmet işletmeleri, pazarlama karması, insan faktörü ve fiziksel kanıtlar, talep ve kapasite yönetimi, hizmet pazarlaması ve yeni yaklaşımlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet kavramı ve hizmetlerin özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Hizmetlerin sınıflandırılması, hizmetler ve çevre Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı ve İnsan Faktörü Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Hizmet Pazarlamasında Talep ve Kapasite Yönetimi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Hizmet Kalitesi ve Boyutları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
11 Hizmet Kalitesi Modeli Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
12 Hizmet Kalitesinin Geliştirilmesi Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Soru Cevap
13 Hizmet Hatası ve Telafisi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
14 Öğrenci Sunumu Sunum, Soru-Cevap
15 Öğrenci Sunumu Sunum, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altunışık, R. (2015). Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, İstanbul: Beta Yay.
2 Öztürk, S.A. (2021). Hizmet Pazarlaması, Bursa: Ekin Yayınevi
3 Kozak, N. & Özel. Ç.H.& Aksöz, O.A. & Eylin, A. (2019). Hizmet Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazıtahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 4 1 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 1 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 1 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 1 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 84