|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT ŞENGÜL (muratsengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Türkçe öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri hakkındaki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkçe öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türlerini ve ölçme yöntemlerini açıklayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerine, kelime bilgisine ve dil bilgisine dönük soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri tasarlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Sınav değerlendirme çalışmaları yapabilir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, dil becerilerinin öğretiminde farklı yaş grupları ve dil düzeyleri için kullanılan sınav türleri ve ölçme yöntemleri; dil becerilerini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik ilkeler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, kelime bilgisi ve dil bilgisi seviyelerinin ölçülmesinde kullanılan soru türleri; sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri; çeşitli soru örneklerinin hazırlanması ve sınav değerlendirme çalışmaları konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve Dersin İşleyişine İlişkin Bilgilendirme | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 2 | Dil Becerilerinin Değerlendirilmesinde Farklı Yaş Grupları ve Dil Düzeyleri için Kullanılan Sınav Türleri ve Ölçme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 3 | Dil Becerilerini Ölçmeye ve Değerlendirmeye Yönelik İlkeler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 | Dinleme Becerisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 5 | Okuma Becerisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 6 | Okuma Becerisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 7 | PISA ve PIRLS Bağlamında Okuma Becerisinin Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Konuşma Becerisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 10 | Yazma Becerisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 11 | Yazma Becerisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 12 | Kelime Bilgisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 13 | Dil Bilgisine Dönük Ölçme ve Değerlendirme (Kullanılabilecek soru türleri ve soru örnekleri, sınav hazırlama teknikleri ve değerlendirme ölçütleri, sınav değerlendirme çalışmaları) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 14 | Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 15 | Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocuklarının Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Göçer A. (2018) Türkçe eğitiminde ölçme ve değerlendirme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8, 16 | 1+1 | 20+30 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 8 | 56 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||