|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bebeklik döneminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerilerine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bebeklik döneminde sağlıklı bakım ve beslenmenin önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bebeklik dönemi gelişim özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çocukların gelişimini destekleyecek etkinlikler planlayarak uygulayabilir. |
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme); bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle özbakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğum Öncesi Dönem ve Özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
2 | Doğum Öncesi Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Doğum Öncesi Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Yenidoğan Sağlığı, Yenidoğan Bebekleri ve Özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
5 | 0-36 Aylık Çocuklarda Motor Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
6 | 0-36 Aylık Çocuklarda Motor Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
7 | 0-36 Aylık Çocuklarda Bilişsel Gelişim I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | 0-36 Aylık Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
10 | 0-36 Aylık Çocuklarda Dil Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
11 | 0-36 Aylık Çocuklarda Psiko-Seksüel Gelişim (Cinsel Gelişim)- Kişilik Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
12 | 0-36 Aylık Çocuklarda Özbakım | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
13 | 0-36 Aylık Çocuklarda Sağlıklı Beslenme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
14 | 0-36 Aylık Çocuklarda Sağlıklı Beslenme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
15 | 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Makale Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Berk-Pearson, L. E. (2020). Bebekler ve çocuklar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
2 | Köksal-Akyol, A. (2021). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 1 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |