Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 201 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 201 Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinin önemi ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olma ile erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve uygulamaya yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okulöncesinde fen etkinliklerinin önemini hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Çocukların gelişim özelliklerine uygun fen etkinlikleri planlayabilir. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Okulöncesi döneme uygun farklı öğretim yöntem, teknik ve stratejileri kullanarak çocukların fene ilişkin kavramları anlamalarına yardımcı olur. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Fen-teknoloji-toplum ve çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
2 Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç Becerileri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi Programı Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Temel Fen Kavramlarını ve Bilimsel Düşünme Becerilerini Öğretme Yöntem, Teknik ve Stratejiler Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Türkiye’ de ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Yaşam Bilimleri I Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
7 Yaşam Bilimleri II Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Yaşam Bilimleri III Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
10 Dünya ve Uzay Bilimleri I Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
11 Dünya ve Uzay Bilimleri II Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
12 Dünya ve Uzay Bilimleri III Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
13 Dünya ve Uzay Bilimleri IV Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
14 Fiziki Bilimler Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
15 Çevre Eğitimi Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akman, B., Uyanık Balat, G., & Güler Yıldız, T. (2019). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
2 Bahar, M. (2018). Okul öncesi fen bilgisi etkinlikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
3 Aktaş-Arnas, Y., Aslan, D., & Günay-Bilaloğlu, R. (2017). Okul öncesi dönemde matematik ve fen etkinlikleri. Ankara: İzge Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6-15 1 40
5.Rapor 6-15 1 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 10 80
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180