|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinin önemi ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olma ile erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve uygulamaya yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okulöncesinde fen etkinliklerinin önemini hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun fen etkinlikleri planlayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Okulöncesi döneme uygun farklı öğretim yöntem, teknik ve stratejileri kullanarak çocukların fene ilişkin kavramları anlamalarına yardımcı olur. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Fen-teknoloji-toplum ve çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç Becerileri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi Programı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Temel Fen Kavramlarını ve Bilimsel Düşünme Becerilerini Öğretme Yöntem, Teknik ve Stratejiler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Türkiye’ de ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Yaşam Bilimleri I | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
7 | Yaşam Bilimleri II | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaşam Bilimleri III | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
10 | Dünya ve Uzay Bilimleri I | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
11 | Dünya ve Uzay Bilimleri II | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
12 | Dünya ve Uzay Bilimleri III | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
13 | Dünya ve Uzay Bilimleri IV | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
14 | Fiziki Bilimler | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
15 | Çevre Eğitimi | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akman, B., Uyanık Balat, G., & Güler Yıldız, T. (2019). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
2 | Bahar, M. (2018). Okul öncesi fen bilgisi etkinlikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
3 | Aktaş-Arnas, Y., Aslan, D., & Günay-Bilaloğlu, R. (2017). Okul öncesi dönemde matematik ve fen etkinlikleri. Ankara: İzge Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-15 | 1 | 40 |
5.Rapor | 6-15 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 10 | 80 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |