|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZGE KAYA (ozgekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarına, okul öncesi eğitim ortamlarında müziğin kullanılması, müzik eğitimi yöntemleri ve etkinliklerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel müzik bilgilerini uygulayabilir |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Orff çalgılarını kullanabilir |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Okul öncesi şarkı dağarını derslerinde kullanabilir |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında, okul öncesi eğitimde müziğin yeri ve önemi, müziğe ilişkin temel kavramlar (müzik eğitimi), tonal duygunun gelişimi, ritimsel algının gelişimi, ses, tempo, ritim, tını), müzik eğitiminin amaçları, ilkeleri, çocuklarda müzik ile ilgili becerilerin gelişimi, müziğin gelişim alanları ile ilişkisi, eğitim ortamı düzenleme, müzik etkinliklerinde çalgıların yeri, okul öncesi müzik etkinliklerinde yapılan çalışmalar; ses dinleme ve ayırt etme çalışmaları, ritim çalışmaları, nefes açma ve şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme konuları ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar (müzik - ses – ritim-süre-vuruş tartım) nota süreleri | Anlatma Yöntemi ve Ritim Tutma |
2 | Çocuk sesleri, çocuk şarkıları ve özellikleri | Şarkı Söyleme |
3 | Temel kavramlar (porte - nota -tekrar işareti) | Anlatma Yöntemi ve Ritim Tutma |
4 | Anahtar ve ölçü kavramları | Şarkı Söyleme |
5 | Basit ölçüler 2/4 -3/4- 4/4 | Ritim Tutma ve Şarkı Söyleme |
6 | Uzatma noktası ve uzatma bağı | Ritim Tutma ve Şarkı Söyleme |
7 | Basit Ölçülerin vuruşları 2/4 -3/4- 4/4 | Ritim Tutma ve Şarkı Söyleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tempo kavramı ve tempo terimleri | Tempo Tutma ve Enstrüman Çalma |
10 | Gürlük kavramı ve terimleri | Ritm Tutma ve Şarkı Söyleme |
11 | Değiştirici işaretler -diyez-bemol-natürel kavramları | Enstrüman Çalma ve Şarkı Söyleme |
12 | Bileşik ölçü kavramı ve 6/8 lik ölçü | Ritm Tutma ve Şarkı Söyleme |
13 | Aksak ölçü kavramı ve 5/8 lik ölçü | Ritm Tutma ve Şarkı Söyleme |
14 | Seçili şarkıların bona-solfej ve melodika ile seslendirilmesi | Şarkı Söyleme ve Enstrüman Çalma |
15 | Orff ve ritim eğitimi | Şarkı Söyleme ve Enstrüman Çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kır çiçekleri - Muammer SUN | |
2 | Anaokulları için şarkı dağarcığı - Hilmi SEYREK | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Orff çalgıları, slayt ve ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |