|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının; oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun gelişim alanlarına olan etkileri, oyun evreleri, oyun çeşitleri, oyuncaklar, çocukların tanıma ve değerlendirmede oyunun kullanımı hakkında genel bilgi sahibi olmaları ve çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun etkinliği hazırlayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oyun ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Oyunun gelişim aşamalarını listeleyebilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Oyun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Oyun kuramlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Çocukların yaş ve gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriği bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Oyunun tanımı, önemi, çocuğu tanıma ve değerlendirmede oyun | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Oyun kuramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Oyun çeşitleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Oyun gelişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Oyun araç ve gereçleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
10 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
11 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
12 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
13 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
14 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
15 | Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama | Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gülay Ogelman, H. (2019). Erken çocukluk döneminde oyun. Ankara: Eğiten. | |
2 | Poyraz, H. (2012). Okul öncesinde oyun ve oyun örnekleri. Ankara: Anı. | |
3 | Önder, A. ve Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyu yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 8 | 3 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |