Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 204 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 204 Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının; oyunun tanımı, oyunun önemi, oyunun gelişim alanlarına olan etkileri, oyun evreleri, oyun çeşitleri, oyuncaklar, çocukların tanıma ve değerlendirmede oyunun kullanımı hakkında genel bilgi sahibi olmaları ve çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun etkinliği hazırlayabilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oyun ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Oyunun gelişim aşamalarını listeleyebilir. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Oyun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini açıklayabilir. PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Oyun kuramlarını açıklayabilir. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Çocukların yaş ve gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir.
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriği bilgilendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Oyunun tanımı, önemi, çocuğu tanıma ve değerlendirmede oyun Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Oyun kuramları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Oyun çeşitleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Oyun gelişimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Oyun araç ve gereçleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama Proje Sunumu
10 Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama Proje Sunumu
11 Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama Proje Sunumu
12 Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama Proje Sunumu
13 Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama Proje Sunumu
14 Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama Proje Sunumu
15 Oyun etkinlikleri planlama ve uygulama Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gülay Ogelman, H. (2019). Erken çocukluk döneminde oyun. Ankara: Eğiten.
2 Poyraz, H. (2012). Okul öncesinde oyun ve oyun örnekleri. Ankara: Anı.
3 Önder, A. ve Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyu yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 8 3 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 8 16
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 89