|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocuklarla daha iyi iletşim kurabilmek için,, kendini (beden ve duygu dilini), etrafını (doğayı ve sosyal çevreyi) ve çocukları tanımaya dönük farkındalık becerisi kazandırmak, yaratıcı düşünmeyi ve bu yolla problem çözmeyi sağlamak, duyarlılık sahibi bir birey yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karşılaştığı problemlere özgün çözümler üretebilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ritmi hissederek, bedeniyle müziksel uyum sağlayabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Etkinliklere yaratıcı şekilde düşünerek katılabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. PÇ-27 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Rol oynayabilir. |
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaratıcı drama ile ilgili süregelen felsefeler, ilkeler ve yaratıcı drama teknikleri. Yaratıcı ve öğetimsel oyun, hayal gücü ve doğaçlamayı kullanarak bireysel ve iş birliği içinde çalışmayı geliştirme ve programı inşa etme. Yaratıcı yazma, takım çalışması, rekreasyon, danışma, danışma ve öğretimle güzel sanatları entgre etmeye dönük uygulamalı çalışmalar. Isınma, doğaçlama ve değerlendirme çalışmaları yoluyla, yaratıcı düşünme, problem çözme, kendini ifade etme ve deşarj olma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Isınma Çalışmaları: Tanışma, isim tekniklerini kullanmaya dönük çocuk oyunları. | Etkinlik Örnekleri:Güven Koridoru, İsimli İstop, Yumak, |
2 | Isınma Çalışmaları: Basit iletişim kurma tekniklerini kullanmaya dönük oyunlar. | Etkinlik Örnekleri: Neredesin? Buradayım!, Eşini bul sonra görüşürüz de! |
3 | Isınma Çalışmaları: Duyu organlarını tanıma ve kullanma. | Etkinlik Örnekleri: Kulaktan kulağa, Görme engelliye yardım!, Sesimden bul! vb. |
4 | Isınma Çalışmaları: Vücudunu tanıma ve beden dili çalışmaları | Etkinlik Örnekleri: Heykel / Balmumu çalışması, Donmuş fotoğraf |
5 | Isınma Çalışmaları: Dikkat ve farkındalık | Etkinlik Örnekleri: Merkeze odaklanma, ritmi fark etme, farklı açıları algılama, bakma, görme ve anlamlandırma |
6 | Isınma Çalışmaları: Güven | Etkinlik Örnekleri: Hacı Yatmaz ve Güven Halkası |
7 | Isınma Çalışmaları: Ritim Çalışmaları | Etkinlik Örnekleri: Tek ses, çift ses, çoklu kompozisyonlar, Orf çalgılarını kullanma, ostinati, bardakla ritim tutma, zım te re lel li! Gıy gı dı gıy gıy! Düt dü rü düt düt! Yapoyi ya! |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aksesurlardan yararlanma ve boyama | Etkinlik Örnekleri: Kostüm, dekor ve maske , Parmak boya, yüz boyası ve diğer boya türlerinin kullanımı |
10 | Doğaçlama Çalışmaları | Etkinlik Örnekleri: Sözsüz uygulamalar, bedenimasyon, pandomim |
11 | Doğaçlama Çalışmaları | Etkinlik Örnekleri: Hikaye yaratma ve ilk sözlü uygulamalar |
12 | Doğaçlama Çalışmaları | Etkinlik Örnekleri: Hikayeye yaratıcı ögeler ekleme |
13 | Doğaçlama Çalışmaları | Etkinlik Örnekleri: Ters analojilerden yararlanma ve yaratıcılığı geliştirme |
14 | Değerlendirmeyi Öğrenme | Etkinlik Örnekleri: Akla, duygulara ve bedene hitap etmeyi test etme teknikleri |
15 | Disiplinler Arası Çalışmalar | Etkinlik Örnekleri: Kahkaha yogası, çocuklarla felsefe ve diğer disiplinler |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erginer, E. (2019). Yüz Boyama Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi | |
2 | Morgan, N., Saxton, J., & O'Neill, C. (1987). Teaching drama: A mind of many wonders. London: Hutchinson. | |
3 | Erion, P., & Lewis, J. C. (1996). Drama in the Classroom: Creative Activities for Teachers, Parents & Friends. Lost Coast Press. | |
4 | Wartenberg, T. E. (2014). Big ideas for little kids: Teaching philosophy through children's literature. Rowman & Littlefield. | |
5 | Erginer, E. (2019). Yüz boyama öğretimi, Ankara: Pegem Akademi. | |
6 | Brady, M. & P. Gleason. (1994). Artstarts : Drama, music, movement, puppetry and storytelling activities / grades k-6. Teacher Ideas Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Her türlü artık malzeme ve kumaştan aksesuarlar, oyuncaklar, görsel ve işitsel teknolojik sunucular. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 4 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |