|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FUNDA NALBANTOĞLU YILMAZ (fundan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri, ölçme aracı geliştirme ve uygulama, test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme, test ve madde analizi, değerlendirme ve not vermeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ölçme araçlarında bulunması gereken psikometrik özellikleri açıklayabilir |
PÇ-29 Bilginin; doğasını, kaynağını, doğruluğunu ve geçerliliğinin değerlendirilmesini bilir. PÇ-30 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve tartışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ölçme aracı geliştirme basamaklarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-29 Bilginin; doğasını, kaynağını, doğruluğunu ve geçerliliğinin değerlendirilmesini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. |
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-29 Bilginin; doğasını, kaynağını, doğruluğunu ve geçerliliğinin değerlendirilmesini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Ölçme sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-13 Alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve bu aşamalarda etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-29 Bilginin; doğasını, kaynağını, doğruluğunu ve geçerliliğinin değerlendirilmesini bilir. PÇ-30 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir, uygun olanları seçer ve tartışır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri, ölçme aracı geliştirme ve uygulama, test sonuçlarının yorumlanması, test ve madde analizi, değerlendirme ve not verme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 | Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (güvenirlik) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 | Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (geçerlik, kullanışlılık) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 | Ölçme aracı geliştirme süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Test ve madde analizleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Test ve madde analizleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Test sonuçlarının yorumlanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Değerlendirme ve not verme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
2 | Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. | |
3 | Öztürk Gübeş, N. ve Özberk, E. H. (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. ANKARA: Lisans Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |