Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenciler, erken çocukluk döneminde sanat etkinliklerinin önemini ve yerini açıklayabilirler. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenciler çocukta sanatsal gelişim evrelerini açıklayabilirler. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğrenciler, sanat etkinliklerinde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklayabilirler. |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Öğrenciler, sanat etkinliklerine ilişkin yaratıcı etkinlik planları hazırlayabilirler. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sanatın tanımı ve işlevi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders içeriğinin tanıtımı |
Anlatma, soru cevap |
2 |
Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi, sanat eğitiminin amaçları, sanat merkezi |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma |
3 |
Sanat eğitiminin çocuğun gelişimine katkısı, sanat ortamı, yöntem ve teknikler, öğretmenin rolü. Örnek sanat çalışması yapma.
|
anlatma, tartışma, bireysel çalışma |
4 |
Sanat etkinliklerini planlama yaklaşımları. Maarif modeli'nde sanat alanı.
Sanat etkinliklerinde kullanılan materyaller.
|
anlatma, tartışma, bireysel çalışma |
5 |
Sanatsal gelişim evreleri
Yoğurma maddeleri ile çalışma örnekleri uygulama. |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma, uygulama |
6 |
Sanatsal gelişim evreleri
Boyama materyalleri ve kağıt materyaller ile çalışma örnekleri uygulama. |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma, uygulama |
7 |
Müzede sanat eğitimi ve etkinlik örnekleri.
Atık materyaller ile çalışma örnekleri uygulama. |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma,uygulama |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
10 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
11 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
12 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
13 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
14 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
15 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Dere, Z. (2019). Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi. Ankara:EğitenYayıncılık. |
2 |
Ulutaş, İ (2014). Okul öncesinde görsel sanat eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders notları, sanat materyalleri, bilgisayar. |