| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Öğrenciler, erken çocukluk döneminde sanat etkinliklerinin önemini ve yerini açıklayabilirler. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Öğrenciler çocukta sanatsal gelişim evrelerini açıklayabilirler. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Öğrenciler, sanat etkinliklerinde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklayabilirler. |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 |
Öğrenciler, sanat etkinliklerine ilişkin yaratıcı etkinlik planları hazırlayabilirler. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Sanatın tanımı ve işlevi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ders içeriğinin tanıtımı |
Anlatma, soru cevap |
| 2 |
Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi, sanat eğitiminin amaçları, sanat merkezi |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma |
| 3 |
Sanat eğitiminin çocuğun gelişimine katkısı, sanat ortamı, yöntem ve teknikler, öğretmenin rolü. Örnek sanat çalışması yapma.
|
anlatma, tartışma, bireysel çalışma |
| 4 |
Sanat etkinliklerini planlama yaklaşımları. Maarif modeli'nde sanat alanı.
Sanat etkinliklerinde kullanılan materyaller.
|
anlatma, tartışma, bireysel çalışma |
| 5 |
Sanatsal gelişim evreleri
Yoğurma maddeleri ile çalışma örnekleri uygulama. |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma, uygulama |
| 6 |
Sanatsal gelişim evreleri
Boyama materyalleri ve kağıt materyaller ile çalışma örnekleri uygulama. |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma, uygulama |
| 7 |
Müzede sanat eğitimi ve etkinlik örnekleri.
Atık materyaller ile çalışma örnekleri uygulama. |
anlatma, tartışma, bireysel çalışma,uygulama |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
| 10 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
| 11 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
| 12 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
| 13 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
| 14 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
| 15 |
Çocukların yaratıcılıklarını ve estetik farkındalıklarını destekleyen etkinlik planlarının hazırlanıp sunulması |
Planlı grup çalışması |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Dere, Z. (2019). Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi. Ankara:EğitenYayıncılık. |
| 2 |
Ulutaş, İ (2014). Okul öncesinde görsel sanat eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders notları, sanat materyalleri, bilgisayar. |