|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde karakter ve değerlerin gelişimi ve değişimi, programlarda ve eğitim alanında karakter ve değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karakter ve değer eğitiminin ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Farklı kültürlerin değerlerine ilişkin farkındalığa sahip olur. |
PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme bilgi, becerisine sahip olur. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak bilgiye sahip olur. |
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. PÇ-23 Toplumsal, bilimsel ve etik değere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karakter ve Değer Eğitimi İle İlgili Temel Kavramlar | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Karakter ve Değer Eğitiminde Aile Okul ve Öğretmen | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Karakter ve Değer Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Karakter ve Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Türkçe Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
7 | Matematik Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fen Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
10 | Sosyal Etkinliklerde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
11 | Hareket ve Sağlık Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
12 | Müzik Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
13 | Sanat Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
14 | Aile ve Toplum Katılımı Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
15 | Okul Dışı Öğrenme Ortamında Gerçekleştirilecek Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alpöğe, G. (2018). Okul öncesinde değer eğitimi. Ankara: Bilgi Yayınevi. | |
2 | Uyanık Balat, G. (2012). Okul öncesinde değerler eğitimi ve etkinlik örnekleri Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-15 | 1 | 50 |
5.Rapor | 6-15 | 10 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |