Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 401 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 401 Adı: KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEMA ÖNGÖREN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde karakter ve değerlerin gelişimi ve değişimi, programlarda ve eğitim alanında karakter ve değerler eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karakter ve değer eğitiminin ilgili kavramsal bilgilere sahip olur. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Farklı kültürlerin değerlerine ilişkin farkındalığa sahip olur. PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir.
PÇ-21 Farklı kültürleri tanır ve farklı kültürlere uyum sağlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Değerler eğitimi ile ilgili örnek etkinlikler planlama ve değerleme bilgi, becerisine sahip olur. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Değişen değerler doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmesini sağlayacak bilgiye sahip olur. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder.
PÇ-23 Toplumsal, bilimsel ve etik değere uygun davranır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karakter ve Değer Eğitimi İle İlgili Temel Kavramlar Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
2 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
3 Karakter ve Değer Eğitiminde Aile Okul ve Öğretmen Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
4 Karakter ve Değer Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
5 Karakter ve Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
6 Türkçe Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
7 Matematik Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Fen Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
10 Sosyal Etkinliklerde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
11 Hareket ve Sağlık Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
12 Müzik Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
13 Sanat Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
14 Aile ve Toplum Katılımı Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
15 Okul Dışı Öğrenme Ortamında Gerçekleştirilecek Etkinliklerinde Karakter ve Değer Eğitimi Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alpöğe, G. (2018). Okul öncesinde değer eğitimi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
2 Uyanık Balat, G. (2012). Okul öncesinde değerler eğitimi ve etkinlik örnekleri Ankara: Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6-15 1 50
5.Rapor 6-15 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 7 21
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90