|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sosyal gelişimin temel kavram ve ilkeleri, bağlanma süreci, sosyal gelişim sürecinde anne, baba ve öğretmen rolünün önemi, sosyal gelişim basamakları ve kişiler arası ilişkileri geliştirmenin önemi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sosyal becerilerin geliştirilmesine yönelik eğitim programlarının özelliklerini bilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sosyal becerilerin geliştirilmesine yönelik eğitim programları hazırlayabilir. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sosyal becerilerin eğitim programlarının uygulanması için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal Beceri Eğitimi ve Temel Kavramlar | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Grup Çalışması |
2 | Sosyal Beceri Eğitimi Kuramsal Yaklaşımlar | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Grup Çalışması |
3 | Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Yöntemler | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Grup Çalışması |
4 | Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikler | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Grup Çalışması |
5 | Sosyal Beceri Öğretim Programı Örnekleri ve Değerlendirme | Tartışma, Anlatma, Örnek Olay, Soru Cevap, Grup Çalışması |
6 | Benlik Becerileri/Yansıtma | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Benlik Becerileri/Kendini Değerlendirme | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Benlik Becerileri/Tepki Ortaya Koyma | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Sosyal Yaşam Becerileri/İletişim | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sosyal Yaşam Becerileri/İş Birliği Becerisi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Sosyal Yaşam Becerileri/Sosyal Farkındalık Becerisi | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Ortak/Bileşik Beceriler/Uyum | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Ortak/Bileşik Beceriler/Esneklik | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Ortak/Bileşik Beceriler/Sorumlu Karar Verme | Proje Sunumu, Planlı Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırım-Doğru S., & Doğan Z. (2018). Erken çocukluk döneminde sosyal beceri öğretim programı. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
2 | Gülay Ogelman, H. (2021). Yaşamın ilk yıllarında sosyal beceriler. Ankara:Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-15 | 1 | 50 |
5.Rapor | 6-15 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |