|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli materyalleri tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesi eğitimde kullanılan materyallerin önemini, kapsamını, kullanım alanlarını bilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Okul öncesi eğitimde kullanılan materyallerin çeşitlerini bilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Okul öncesi dönem çocuklarının yaşına ve gelişim alanlarına uygun materyal tasarlar. |
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Okul öncesi dönem çocuklarının yaşına ve gelişim alanlarına uygun materyal geliştirir. |
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Okul öncesi eğitimde kullanılan materyalleri değerlendirir. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Okulöncesi eğitimde kullanılan materyallerin önemi, kapsamı, kullanım alanları, materyal çeşitleri, yaşa ve gelişim alanlarına uygun materyaller, materyal geliştirme (dolgu, ritim, duyu, eğitici oyuncak, yaratıcı artık materyal) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders İçeriği Bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Materyallerin önemi, kapsamı, kullanım alanları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Materyal çeşitleri, yaşa ve gelişim alanlarına uygun materyaller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Dolgu oyuncak tasarımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Dolgu oyuncak yapımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Ritim araçları tasarımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Ritim araçları yapımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duyu materyali tasarımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Duyu materyali yapımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Eğitici oyuncak tasarımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Eğitici oyuncak yapımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Yaratıcı artık materyal tasarımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Yaratıcı artık materyal yapımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öztürk Aynal, Ş. (2017). Okul öncesi eğitimde materyal tasarımı. Ankara: Eğiten. | |
2 | Özözden Danacı, M. (2015). Eğitimde araç-gereç geliştirme. Ankara: Eğiten. | |
3 | Avcı, N. (2019). Okul öncesinde materyal geliştirme. Ankara: Hedef. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 10 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 127 |