Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 515 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 515 Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE MATERYAL GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli materyalleri tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi eğitimde kullanılan materyallerin önemini, kapsamını, kullanım alanlarını bilir. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Okul öncesi eğitimde kullanılan materyallerin çeşitlerini bilir. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Okul öncesi dönem çocuklarının yaşına ve gelişim alanlarına uygun materyal tasarlar. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Okul öncesi dönem çocuklarının yaşına ve gelişim alanlarına uygun materyal geliştirir. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Okul öncesi eğitimde kullanılan materyalleri değerlendirir. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÇ-15 Grup çalışmalarında inisiyatif alarak liderlik becerilerini kullanır ve bireysel özellikleriyle topluma örnek olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Okulöncesi eğitimde kullanılan materyallerin önemi, kapsamı, kullanım alanları, materyal çeşitleri, yaşa ve gelişim alanlarına uygun materyaller, materyal geliştirme (dolgu, ritim, duyu, eğitici oyuncak, yaratıcı artık materyal)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders İçeriği Bilgilendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Materyallerin önemi, kapsamı, kullanım alanları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Materyal çeşitleri, yaşa ve gelişim alanlarına uygun materyaller Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Dolgu oyuncak tasarımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
5 Dolgu oyuncak yapımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
6 Ritim araçları tasarımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
7 Ritim araçları yapımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Duyu materyali tasarımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
10 Duyu materyali yapımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
11 Eğitici oyuncak tasarımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
12 Eğitici oyuncak yapımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
13 Yaratıcı artık materyal tasarımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
14 Yaratıcı artık materyal yapımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Proje Sunumu Beceri Geliştirme Çalışması
15 Genel değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Öztürk Aynal, Ş. (2017). Okul öncesi eğitimde materyal tasarımı. Ankara: Eğiten.
2 Özözden Danacı, M. (2015). Eğitimde araç-gereç geliştirme. Ankara: Eğiten.
3 Avcı, N. (2019). Okul öncesinde materyal geliştirme. Ankara: Hedef.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 10 2 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 13 39
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 10 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 127