|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Motor gelişim ile ilgili temel kavramları bilir ve açıklayabilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Motor gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocukların yaşlarına ve gelişim özelliklerine uygun olarak hareket etkinliği planlayabilir. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gelişimle ilgili kavramlar (büyüme, gelişim, olgunlaşma, öğrenme, hazır bulunuşluk), motor gelişim alanları (büyük ve küçük kas motor gelişim), hareket gelişim dönemleri hareket gelişimini etkileyen faktörler, okul öncesi dönem programındaki motor gelişim alanı amaç ve kazanımların incelenmesi, hazırlanacak etkinlik sunumları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, beklentiler ve sorumluluklar | Anlatma, soru cevap |
2 | Gelişimle ilgili kavramlar (büyüme, gelişim, olgunlaşma, öğrenme, hazır bulunuşluk), gelişim alanları açısından hareket eğitimi | Anlatma, kaynak tarama, beyin fıtınası |
3 | Motor gelişim, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişim kuramları | Anlatma, kaynak tarama, beyin fıtınası |
4 | Hareket etkinlikleri, hareket etkinliklerinde kullanılan öğretim ilkeleri | Anlatma, kaynak tarama, beyin fıtınası |
5 | Hareket etkinliklerinin planlanmasında ve uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar Müzikli hareket etkinlikleri planlama ve uygulama | Anlatma, kaynak tarama, beyin fıtınası, rol oynama |
6 | Hareket etkinliği örnekleri Müzikli hareket etkinlikleri planlama ve uygulama | Anlatma, soru cevap, rol oynama |
7 | Müzikli hareket etkinlikleri planlama ve uygulama | Planlı grup çalışması, rol oynama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenciler tarafından hazırlanan hareket etkinliklerinin uygulanması. | Rol oynama, planlı grup çalışması |
10 | Öğrenciler tarafından hazırlanan hareket etkinliklerinin uygulanması. | Rol oynama, planlı grup çalışması |
11 | Öğrenciler tarafından hazırlanan hareket etkinliklerinin uygulanması. | Rol oynama, planlı grup çalışması |
12 | Öğrenciler tarafından hazırlanan hareket etkinliklerinin uygulanması. | Rol oynama, planlı grup çalışması |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan hareket etkinliklerinin uygulanması. | Rol oynama, planlı grup çalışması |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan hareket etkinliklerinin uygulanması. | Rol oynama, planlı grup çalışması |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan hareket etkinliklerinin uygulanması. | Rol oynama, planlı grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nalbant, Ö. (2020).Çocuk, oyun ve hareket eğitimi. Ankara:Nobel Yayıncılık. | |
2 | Duman, G. (2018). Okul öncesi dönemde beden eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. | |
3 | Deretarla Gül, E. ve İnce, G. (2020).Çocukta hareket gelişimi ve eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders sunumları, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |