|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, animasyon etkinliklerinin tanımı, amacı ve özellikleri, animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri ve önemine yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Animasyonu tanımlayarak, çocuk animasyonu ve organizasyonunda dikkat edilecek noktaları,açıklayabilir. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Yüz boyama çalışmalarını uygulayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kostüm, kukla, maske hazırlar ve animasyon örnekleri uygulayabilir. |
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun aktivite programları hazırlayabilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Animasyonun önemi,çocukta yüz boyama ve kostüm oluşturma konusunda beceri kazanma,çeşitli animasyon etkinlikleri düzenleyebilme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, beklentiler ve sorumluluklar. | Anlatma, tartışma, soru cevap |
2 | Çocuk animatörlüğünün tanımı ve önemi. Maske tasarımlarının incelenmesi. | Anlatma, tartışma, soru cevap |
3 | Tasarlanan maskelerin değerlendirilmesi. | Materyal geliştirme |
4 | El kuklası tasarlamalarının incelenmesi. | Tasarım |
5 | El kuklası materyallerinin incelenmesi. | Materyal geliştirme |
6 | Utangaç kukla tasarlamalarının incelenmesi. | Anlatma, tartışma, soru cevap |
7 | Utangaç kukla materyallerinin değerlendirilmesi. | Bireysel çalışma, materyal geliştirme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çorap kukla tasarımlarının incelenmesi. | Bireysel çalışma , materyal geliştirme. |
10 | Çorap kukla materyallerinin değerlendirilmesi. | Bireysel çalışma , materyal geliştirme. |
11 | Kostüm tasarımlarının incelenmesi | Bireysel çalışma , materyal geliştirme. |
12 | Kostüm tasarımlarının incelenmesi | Bireysel çalışma , materyal geliştirme. |
13 | Tasarlanan kostümlerin değerlendirilmesi. | Bireysel çalışma , materyal geliştirme. |
14 | Tasarlanan kostümlerin değerlendirilmesi. | Bireysel çalışma , materyal geliştirme. |
15 | Yüz boyama örnekleri yapma. | Bireysel çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arslan, R.,Pekşen R. ve Sağlam M. (2022). Çocuk ve animasyon. Ankara: Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, tasarlanan materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 7 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |