Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 520 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 520 Adı: ANİMATÖRLÜK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, animasyon etkinliklerinin tanımı, amacı ve özellikleri, animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri ve önemine yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Animasyonu tanımlayarak, çocuk animasyonu ve organizasyonunda dikkat edilecek noktaları,açıklayabilir. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Yüz boyama çalışmalarını uygulayabilir. PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Kostüm, kukla, maske hazırlar ve animasyon örnekleri uygulayabilir. PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Çocukların gelişim özelliklerine uygun aktivite programları hazırlayabilir. PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Animasyonun önemi,çocukta yüz boyama ve kostüm oluşturma konusunda beceri kazanma,çeşitli animasyon etkinlikleri düzenleyebilme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, beklentiler ve sorumluluklar. Anlatma, tartışma, soru cevap
2 Çocuk animatörlüğünün tanımı ve önemi. Maske tasarımlarının incelenmesi. Anlatma, tartışma, soru cevap
3 Tasarlanan maskelerin değerlendirilmesi. Materyal geliştirme
4 El kuklası tasarlamalarının incelenmesi. Tasarım
5 El kuklası materyallerinin incelenmesi. Materyal geliştirme
6 Utangaç kukla tasarlamalarının incelenmesi. Anlatma, tartışma, soru cevap
7 Utangaç kukla materyallerinin değerlendirilmesi. Bireysel çalışma, materyal geliştirme.
8 Ara Sınav
9 Çorap kukla tasarımlarının incelenmesi. Bireysel çalışma , materyal geliştirme.
10 Çorap kukla materyallerinin değerlendirilmesi. Bireysel çalışma , materyal geliştirme.
11 Kostüm tasarımlarının incelenmesi Bireysel çalışma , materyal geliştirme.
12 Kostüm tasarımlarının incelenmesi Bireysel çalışma , materyal geliştirme.
13 Tasarlanan kostümlerin değerlendirilmesi. Bireysel çalışma , materyal geliştirme.
14 Tasarlanan kostümlerin değerlendirilmesi. Bireysel çalışma , materyal geliştirme.
15 Yüz boyama örnekleri yapma. Bireysel çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Arslan, R.,Pekşen R. ve Sağlam M. (2022). Çocuk ve animasyon. Ankara: Eğiten Kitap.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, tasarlanan materyaller.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 2 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 118