|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Okul öncesi eğitim ortamlarının etkili, donanımlı ve güvenli bir şekilde oluşturulması için temel bilgi ve becerileri edinmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul öncesi eğitim ortamlarının önemini açıklar. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Okul öncesi eğitim ortamlarının fiziksel özelliklerini bilir. |
PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir. PÇ-25 Kalite yönetimi, kalite süreçleri, iş güvenliği ve çevre koruma konularının önemi hakkında bilince sahiptir ve bunlara uygun davranır. PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Okul öncesi eğitim ortamları planlar. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. PÇ-11 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-25 Kalite yönetimi, kalite süreçleri, iş güvenliği ve çevre koruma konularının önemi hakkında bilince sahiptir ve bunlara uygun davranır. PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Farklı yaklaşımlara göre okul öncesi eğitim ortamlarını karşılaştırır. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Okul öncesi eğitim ortamlarının sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-25 Kalite yönetimi, kalite süreçleri, iş güvenliği ve çevre koruma konularının önemi hakkında bilince sahiptir ve bunlara uygun davranır. PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; okul öncesi eğitim ortamlarının özelliklerini (dış mekân, iç mekân, öğrenme merkezleri), okul öncesi eğitim ortamlarının önemini, farklı yaklaşımlara göre okul öncesi eğitim ortamlarını, okul öncesi eğitim kurumlarında sağlık ve güvenliği, bahçe oyun ve öğrenme ortamlarının planlanmasını, okul öncesi binasının planlanmasını, okul öncesi binasının iç mekanlarının (sınıfların ve diğer mekanların) planlanmasını ve sınıf içi öğrenme merkezlerinin planlanmasını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği ve tanıtım | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Okul öncesi eğitim ortamlarının önemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Farklı yaklaşımlara göre okul öncesi eğitim ortamları, okul öncesi eğitim kurumlarında sağlık ve güvenlik | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Okul öncesi eğitim kurumlarının özellikleri (Kreş, Gündüz bakım merkezi, Anaokulu, Anasınıfı vb.), yasa, yönetmelik ve standartlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekânlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Sınıflar ve sınıflardaki eğitim ortamları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Okul bahçesi ve oyun/öğrenme alanları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul bahçesi ve oyun alanları planlama | Proje Sunumu |
10 | Okul bahçesi ve oyun alanları planlama | Proje Sunumu |
11 | Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanları planlama | Proje Sunumu |
12 | Okul binası ve binada bulunması gereken iç mekanları planlama | Proje Sunumu |
13 | Sınıf ve öğrenme merkezlerini planlama | Proje Sunumu |
14 | Sınıf ve öğrenme merkezlerini planlama | Proje Sunumu |
15 | Genel değerlendirme | Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aktaş Arnas, Y. (2021). Çocuk merkezli öğrenme ortamları. Ankara: Pegem. | |
2 | Demiriz, S., Ulutaş, İ ve Karadağ, A. (2011). Okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim ortamı ve donanımı. Ankara: Anı. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kırtasiye malzemeleri, bilgisayar, projeksiyon, kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 6 | 2 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 13 | 39 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 127 |